• YIT Oyj/

TERVETULOA SUOMEN ENSIMMÄISEN ALUEELLISEN AUTOMAATTISEN JÄTTEENKERUUJÄRJESTELMÄN AVAJAISIIN PERJANTAINA 29.10.2010 KLO 10 -11

LEHDISTÖTIEDOTE      25.10.2010 KLO 14.00

Suurpellon kaikki talot kytketään uudenlaiseen, ympäristöä säästävään jätteenkeruujärjestelmään. Asukkaiden biojäte, sekajäte ja paperijäte imetään keskitetysti jäteterminaalin säiliöihin, jotka jäteautot tyhjentävät.
Järjestelmä helpottaa jätteiden lajittelua, säästää luontoa ja vähentää liikennettä. Automaattisen Envac-jätteenkeruujärjestelmän on toimittanut YIT, joka on myös vastannut sen asennuksesta.

Espoon Suurpelto on tunnettu ekologisena kaupunkialueena, jossa hyödynnetään uusinta tekniikkaa. Lokakuussa valmistunut automaattinen jätteenkeruujärjestelmä on merkittävä panostus ekologiseen aluerakentamiseen ja alueen asukkaat pääsevät käyttämään uudenlaista ekologista jätteenkeräysjärjestelmää marraskuun alusta lähtien. Vuoden 2011 alusta alkaen asuntoja on valmiina 160 ja käyttäjiä noin 300 henkilöä.

Jäteautoliikenne Suurpellon alueella tulee olemaan murto-osa perinteisestä liikenteestä. Automaattinen jätteenkeruujärjestelmä myös nostaa alueen turvallisuutta, imagoa ja viihtyisyyttä. Se mahdollistaa lajittelun entistä helpommin ja hygieenisemmin.

Suurpellon automaattisen jätteenkeräysjärjestelmän terminaali on nyt valmistunut ja järjestelmä otetaan käyttöön 29.10.2010 avajaistilaisuudessa.
Tiedotusvälineiden edustajat ovat tervetulleita tähän tilaisuuteen.

Tilaisuuden avaa kaupunginjohtaja Marketta Kokkonen ja juhlapuheen pitää Ympäristöministeriön kansliapäällikkö Hannele Pokka. Kutsuvieraat pudottavat ensimmäiset jätepussit putkistoon ja järjestelmä käynnistetään puhallinorkesterin tahdeissa.

Lisätietoja antavat Suurpeltoprojektin projektijohtaja Pekka Vikkula, puh. 046 877 2601, Espoon kaupunki, Tekninen ja ympäristötoimi Tuotepäällikkö Petri Pouttu, puh. 050 3900 183, YIT Kiinteistötekniikka Oy

YIT Oyj

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä on yli 25 500.
YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. YIT tarjoaa teollisuudelle suunnittelu-, investointi- ja kunnossapito-palveluita teollisuuden tuotantoprosesseihin ja -laitteistoihin sekä kiinteistöihin. YIT on Suomessa markkinajohtaja teollisuuden ja kiinteistöjen energiatehokkuuspalveluissa.
www.yit.fi