VUODEN 2004 E JA F OPTIO-OIKEUDET MERKIT

VUODEN 2004 E JA F OPTIO-OIKEUDET MERKITTY

YIT-Yhtymä Oyj:n varsinainen yhtiökokous 18.3.2004 päätti antaa merkittäviksi yhteensä enintään 180.000 E optio-oikeutta ja 420.000 F optio-oikeutta. Optioiden merkintäaikana 14.5.2004 - 15.6.2004 E optio-oikeuksia merkitsi yhteensä 64 Kiinteistötekniset palvelut -toimialan johto- ja avainhenkilöä sekä YIT Rakennus Oy. Kaikki E optio-oikeudet tulivat merkityiksi.

YIT Rakennus Oy merkitsi kaikki 420.000 F optio-oikeutta luovutettaviksi myöhemmin emoyhtiön hallituksen päätöksen perusteella Kiinteistötekniset palvelut -toimialan johto- ja avainhenkilöille edellyttäen, että toimialan tulokselle (EBITA) asetetut tavoitteet saavutetaan.

Kukin optio-oikeus oikeuttaa merkitsemään yhden 1,00 euron nimellisarvoisen osakkeen. Tytäryhtiö ei voi merkitä osakkeita.
Merkintöjen seurauksena YIT-Yhtymä Oyj:n osakepääomaa voidaan korottaa enintään 600.000 eurolla.

Osakkeita voidaan merkitä E optio-oikeuksien perusteella 1.4.- 30.11.2006 ja 1.4.-30.11.2007 sekä F optio-oikeuksien perusteella 1.4.-30.11.2007. Osakkeen merkintähinta on 15,40 euroa.
Merkintähintaa alennetaan 1.1.2005 jälkeen osakkeen merkintäajan alkamiseen mennessä jaettavan osakekohtaisen osingon määrällä.

Optio-oikeudet on kirjattu arvo-osuusjärjestelmään.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Esko Mäkelä varatoimitusjohtaja

Lisätietoja: varatoimitusjohtaja Esko Mäkelä, puh. 020 433 2258, esko.makela@yit.fi hallintopäällikkö Marja Salo, puh. 020 433 2470, marja.salo@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi