• YIT Oyj/

YIT allekirjoitti Plaza Lotus Groupin kumppanuusyhtiön kanssa sopimuksen hotellin rakentamisesta Pietariin

YIT OYJ Lehdistötiedote 23.4.2018 klo 09:00

YIT on allekirjoittanut urakkasopimuksen hotellin ensimmäisen vaiheen rakentamisesta Pietarin eteläosaan Plaza Lotus Groupin kumppanuusyhtiön, OOO Novyi Vekin, kanssa. Kohde rakennetaan Moskovski-kaupunginosaan, Kuptshino-metroasemaa vastapäätä olevalle tontille.

Urakan ensimmäiseen vaiheeseen kuuluu neljä 7–21-kerroksista rakennusta, joissa on 534 hotellihuonetta. Lisäksi rakennetaan maanalainen parkkihalli, sekä pysäköintipaikkoja polkupyörille ja liikuntaesteisten autoille. Hotellin ensimmäiseen ja toiseen kerrokseen tulee toimistotiloja.

Ensimmäisen vaiheen rakennustyöt alkavat toisella vuosineljänneksellä 2018 ja valmistuvat toisella vuosineljänneksellä 2020. Urakka kirjataan vuoden 2018 toisen neljänneksen tilauskantaan. Osapuolet ovat sopineet, ettei kaupan arvoa julkisteta.

Plaza Lotus Group toimii hotellin sijoittajana ja rakennuttajana. Plaza Lotus Group rakentaa tällä hetkellä hotelliverkostoa yhdessä kumppaneidensa kanssa.

”YIT on luotettava ja asiakaslähtöinen kumppani, joka rakentaa laadukkaasti, pysyy aikataulussa ja toimii työturvallisuussäännösten mukaisesti. YIT urakointiliiketoiminnalle Plaza Lotus Group on merkittävä uusi asiakas ja kumppani”, kertoo Urakointi, Venäjä -divisioonan johtaja, Tapio Särkkä.

Lisätietoja:
Tapio Särkkä
, johtaja, Urakointi, Asuminen Venäjä -segmentti, puh. +7 812 718 3486, tapio.sarkka@yit.ru
Hanna Malmivaara
, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 pro forma -liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi

Avainsanat: