YIT aloittaa ensimmäisen Smartti-kohteen rakentamisen Lahdessa

YIT Oyj Lehdistötiedote 4.7.2016 klo 9.00

YIT:n toukokuussa lanseeraaman Smartti-konseptin mukaisen asuntokohteen rakennustyöt käynnistyvät ensimmäisenä Lahden ydinkeskustassa. Purkutyöt tontilla alkavat heti kesälomien jälkeen. Ympäri Suomea on parhaillaan suunnitteilla 10 Smartti-kohdetta.

Lahteen rakennetaan kaikkiaan 41 uuden Smartti-konseptin mukaista asuntoa. Kohde sijaitsee keskeisellä paikalla rautatieaseman ja uuden Matkakeskuksen lähellä.

”Asuntojen kysyntä on ollut vilkasta. Smartti sopiikin erinomaisesti ensiasunnon ostajille, varttuneille sukupolville ja itseasiassa jokaiselle edullisia asumiskustannuksia ja loppuun asti hiottuja ratkaisuja etsivälle”, sanoo johtaja Marko Oinas YIT:ltä.

YIT:n uusi Smartti-asumiskonsepti yhdistää tyylin ja kompaktiuden kohtuuhintaisuuteen ja yksilöllisyyteen. Smarteista on karsittu pois turha, mutta jätetty kaikki tarpeellinen. Esimerkiksi kylpyhuoneessa ovi piilottaa pesutornin ja seinäkiinnitteinen wc-istuin tuo tilaa. Tyylistä ei tarvitse tinkiä missään huoneessa. Asukas voi valita kolmesta sisustustyylistä mieleisensä. Lisämaksusta vaihtoehtoja on tarjolla vielä enemmän. Lisäksi Smarttia varten on suunniteltu kalusteita ja lisäkaapistoja, joita asiakas voi tilata YIT Plus -palvelusta.

Asunnon omistajaksi pääsee jo pienellä 30 prosentin pääomalla. Smarteissa on taloyhtiölaina, jossa viisi ensimmäistä vuotta ovat lyhennysvapaita. Smartissa asuvan ei tarvitsekaan valita asunnon ja elämän väliltä – kumpaankin riittää resursseja.

Koe Smartti - tule tutustumaan pop-up malliasuntoon!

YIT tuo pop-up Smartti-malliasunnon samalle tontille, johon rakennetaan myös Smartti-asunnot. Näin lahtelaiset pääsevät tutustumaan Smartin ratkaisuihin oikeassa ympäristössään. Smartti-mallihuoneisto on esillä osoitteessa Puistokatu 7, Lahti ti 5.7. – pe 8.7. klo 12–15.

Marko Oinas, johtaja, YIT Oyj, puh. 040 506 7430, marko.oinas@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

Tutustu videollaSmartin ominaisuuksiin: https://www.youtube.com/watch?v=_CYmLKQ86ss

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi