YIT ALOITTAA HYVINKÄÄN KAUPPA- JA PALVELUKESKUKSEN RAKENTAMISEN

LEHDISTÖTIEDOTE 23.04.2010
                                 Julkaisuvapaa klo 10.00

YIT ALOITTAA HYVINKÄÄN KAUPPA- JA PALVELUKESKUKSEN RAKENTAMISEN

YIT Rakennus Oy on solminut Keskon kanssa sopimuksen, jossa YIT toteuttaa K-citymarketille uudet tilat Hyvinkään keskustaan nousevan kauppakeskuksen yhteyteen. Noin 27 000 m2 suuruisen kauppakeskuksen rakentaminen on jo aloitettu ja sen on määrä avautua maaliskuussa 2012. K-citymarketin rakentaminen käynnistää Hyvinkään kauppa- ja palvelukeskuksen rakentamisen.

- Kaupan palveluita halutaan kaupungin keskustaan, sinne missä ihmiset ovat. Uusi kauppakeskus ja sen palvelut elävöittävät Hyvinkään keskustaa. On korkea aika että hyvinkääläiset saavat K-citymarketin, joka vastaa nykyaikaisten asiakkaiden kysyntään, Keskon aluejohtaja Timo Huurtola kommentoi.

Kauppakeskushanke toteutetaan vaiheittain. Ensimmäinen vaihe käsittää K-citymarketin lisäksi myös muita liiketiloja, joihin on tehty jo useita tilavarauksia. Muun muassa Anttila, Seppälä, Lindex, name it, VILA, VERO MODA, JACK & JONES, ONLY, Moda Laakso ja Instrumentarium ovat varanneet itselleen myymälätilaa ja neuvottelut ovat parhaillaan käynnissä useiden muiden toimijoiden kanssa. Kauppakeskuksen yhteyteen toteutetaan myös toimistotiloja.

Hankkeella on suuri merkitys Hyvinkään kaupunkikehitykselle Hyvinkään kaupungin kannalta YIT:n hanke on osa Keko-kauppakeskuskokonaisuutta, joka rakentuu valmiiksi vuoden 2013 aikana. Kokonaisuudessa toteutuu kiitelty liikerakentamisen peruslinja, jossa kauppa sijoittuu kaupungin kasvavaan ja dynaamiseen keskustaan. - Tämän hankkeen myötä YIT voi tukea ympäristöministeriössä viime aikoina esillä ollutta kaupunkikeskustojen kehittämis- ja elävöittämisteemaa, YIT Rakennus Oy:n yksikön johtaja Hannu Lokka iloitsee. Muodostuva kauppakeskus on erinomaisesti kevyen ja joukkoliikenteen tavoitettavissa. Keskitetyt palvelut vähentävät näin henkilöautoliikenteen tarvetta ja ympäristövaikutuksia. Kokonaisuutena hanke vahvistaa Hyvinkään asemaa Pohjois-Uudenmaan talousalueen kaupallisena keskuksena. - Luomalla edellytykset monipuoliselle erikoiskaupalle ja lisäämällä kaupunkilaisten palvelutarjontaa palaa ostovoima takaisin Hyvinkäälle. Lisäksi aikaansaamme uusia palvelualan työpaikkoja ja pystymme vähentämään etenkin nuorisotyöttömyyttä, Raimo Lahti, Hyvinkään kaupunginjohtaja kertoo. Havainnekuvia kauppa- ja palvelukeskuksesta osoitteessa www.yit.fi/palvelut/yritysinformaatio/media/kuvat_ja_logot

Lisätietoja: Hannu Lokka, yksikön johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 454 342, hannu.lokka@yit.fi Timo Lehmus, liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 0400 409 181, timo.lehmus@yit.fi

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 23 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.