YIT aloittaa yhteistoimintaneuvottelut yhdistyneen yhtiön organisoitumiseksi

YIT OYJ Pörssitiedote 12.2.2018 klo 14.30

YIT:n ja Lemminkäisen yhdistyivät YIT:ksi 1.2.2018. Konsernin liiketoimintoja suunnitellaan yhdistyneen yhtiön tarpeita vastaaviksi. Uudelleenorganisoitumisen tavoitteena on luoda yhdistyneelle yhtiölle liiketoimintamalli, jonka tukemana YIT voi kasvaa Pohjois-Euroopan johtavaksi kaupunkikehittäjäksi ja tarjota asiakkailleen entistä monipuolisempia palveluita ja ratkaisuja niin asunto-, toimitila- ja korjausrakentamiseen kuin infrarakentamiseen sekä päällystämiseen.

”Tiiviin yhdistymissuunnittelun jälkeen haluamme rakentaa mahdollisimman nopeasti eheän, yhtenäisen organisaation ja yrityskulttuurin, jossa henkilöstömme pystyy tehokkaasti palvelemaan asiakkaitamme parhaita toimintatapojamme hyödyntäen”, sanoo YIT:n toimitusjohtaja Kari Kauniskangas.

Mahdollinen päällekkäisyyksistä ja tehostamisesta johtuva vähentämistarve on korkeintaan 460 henkilöä. Suunnitellut muutokset koskevat arviolta eniten Suomen ja Venäjän liiketoimintoja.

Suomessa YIT aloittaa yhteistoimintaneuvottelut liittyen mahdollisiin organisaatio-, yhtiörakenne- ja tehtävämuutoksiin sekä henkilöstöä koskevien ehtojen ja etujen yhdenmukaistamiseen. Suomessa vähentämistarve on korkeintaan 240 henkilöä ja se ei kohdistu työmailla tuotantotehtävissä työskenteleviin toimihenkilöihin ja työntekijöihin. Mahdolliset toimenpiteet toteutetaan alustavan arvion mukaan vuoden 2018 aikana.

Lisätietoja antaa:

Pii Raulo, henkilöstöjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 572 3568, pii.raulo@yit.fi
Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

Hanna Jaakkola
sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 yhdistetty vuotuinen liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi