YIT aloitti asuntohankkeen ensimmäisen vaiheen Slovakian Bratislavassa

Report this content

YIT:n slovakialainen tytäryhtiö YIT Reding on aloittanut asuntohankkeen ensimmäisen vaiheen suositussa Dubravkan kaupunginosassa Slovakian Bratislavassa. Ensimmäisen vaiheen arvo on arviolta 10 miljoonaa euroa, ja sen on määrä valmistua syksyllä 2015. Koko projektin arvo on noin 35 miljoonaa euroa.

Projektin ensimmäinen vaihe käsittää yhden kerrostalon, johon valmistuu noin 100 asuntoa, joiden kokonaispinta-ala on arviolta 5 000 kerrosneliömetriä. Asunnot ovat pääosin pieniä kaksioita, joiden kysyntä markkinoilla on erittäin hyvää tällä hetkellä. Kokonaisuudessaan projektiin kuuluu kolme kerrostaloa, joihin rakennetaan reilu 300 asuntoa, kokonaispinta-alaltaan 20 000 kerrosneliömetriä. Asuntojen lisäksi rakennetaan 10 liiketilaa. Projektia on mahdollista jatkaa kahdella vaiheella tulevaisuudessa.

“Tammi Dubravka sijaitsee lähellä aiemmin rakentamaamme Tarjanne Dubravka -asuntokohdetta halutulla alueella hyvien palveluiden läheisyydessä. Lähellä sijaitsevan ostoskeskuksen lisäksi alueelle kehitetään hyviä julkisia kulkuyhteyksiä. Projekti keskittyy kohtuuhintaisiin, tehokkaasti suunniteltuihin asuntoihin, jotka tarjoavat houkuttelevan vaihtoehdon aluetta arvostaville asiakkaille”, YIT Redingin toimitusjohtaja Milan Murcko kertoo.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Tom Sandvik, Baltian maat ja keskinen Itä-Eurooppa -liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 400 617 807, tom.sandvik@yit.fi

Avainsanat: