YIT aloitti kerrostaloprojektin Tallinnan keskustassa

Report this content

YIT:n virolainen tytäryhtiö YIT Ehitus on aloittanut kerrostalon rakennustyöt Tallinnan keskustan historiallisessa Tiigiveskin kaupunginosassa. Tiigiveskin projektin arvo on noin 10 miljoonaa euroa, ja rakennuksen arvioidaan valmistuvan syksyllä 2015.

Seitsenkerroksisen asuintalon kerrosala on 4 500 neliömetriä, ja siihen tulee noin 80 asuntoa yksiöistä neljän huoneen huoneistoihin. Rakennukseen tulee myös maanalainen pysäköintihalli. Rakennuksen on suunnitellut virolainen arkkitehti Urmas Muru.

”Rakennussuunnittelu on nykyaikaista, ja käytännön ratkaisuihin on kiinnitetty erityistä huomiota. Uskomme, että asuntojen kysyntä tulee olemaan hyvää tehokkaiden suunnitteluratkaisujen ja erinomaisen sijainnin ansiosta. Rakennus sijaitsee suositulla alueella Tallinnan keskustassa aivan Kalevin urheiluhallin vieressä", kertoo Margus Põim, YIT Ehituksen toimitusjohtaja.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Tom SandvikBaltian maat ja keskinen Itä-Eurooppa -liiketoimintaryhmän johtajaYIT Rakennus Oy, puh. 400 617 807, tom.sandvik@yit.fi

Sanna Kaje

Sijoittajasuhdejohtaja