YIT ASENTAA JA YLLÄPITÄÄ SUOMEN KELI- JA LIIKENNEKAMERAT

LEHDISTÖTIEDOTE              10.8.2011 klo 13.30

YIT ASENTAA JA YLLÄPITÄÄ SUOMEN KELI- JA LIIKENNEKAMERAT

YIT Kiinteistötekniikka Oy ja Elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus ovat tehneet sopimuksen Suomen tieverkoston keli- ja liikennekameroiden toimituksista ja asennuksista. Sopimuksen mukaan YIT täydentää nykyistä kameraverkostoa ja korvaa vanhoja kameroita uusilla teknisesti edistyneemmillä laitteilla. Uudet kamerat mahdollistavat liikennekeskuksiin reaaliaikaisen kuvan seurannan ja kameroita voidaan ohjata etäkäytöllä. Myös kuvan laatu on uuden kamerateknologian ansiosta parempi.

Sopimus on määräaikainen ja turvatekniikan alalla merkittävä. Sen arvo riippuu kameraverkoston asennus-, huolto- ja korjaustöiden tarpeista.

Sopimus laajentaa YIT:n ja ELY-keskuksen pitkään jatkunutta yhteistyötä. YIT vastaa tällä hetkellä valtakunnallisesti jo noin 500 keli- ja liikennekameran huollosta ja viankorjauksesta. Vuonna 2009 tehdyn sopimuksen mukaan YIT on parhaillaan toteuttamassa valtakunnallista tievalaistuksen ohjausjärjestelmän uudistamista ja vastaa ohjausjärjestelmän ylläpidosta vuoteen 2019 saakka.

"Olemme erittäin tyytyväisiä, että vuosi sitten YIT:n kanssa tehty sopimus keli- ja liikennekameroiden vuosihuollosta ja viankorjauspalveluista saa jatkoa kameroiden laitetoimituksissa. Palvelusopimus luotettavan sopimuskumppanin kanssa helpottaa selkeästi toimintaamme ja kameraseurannan kehittämistä", liikenteen hallinnan asiantuntija Jaakko Myllylä Kaakkois-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskuksesta sanoo.

Keli- ja liikennekameraverkosto on koko maan kattava. YIT:n valtakunnallinen palveluverkosto takaa kameroiden kunnossapidon paikallisesti nopealla palvelulla.

Kelikamerat palvelevat tieverkoston ylläpitäjiä ja teiden käyttäjiä. Kelikameroiden kuvaa voi seurata internet-palvelun kautta Liikenneviraston sivuilla: http://www2.liikennevirasto.fi/alk/kelikamerat

Jorma Hentilä, myyntipäällikkö, YIT Kiinteistötekniikka Oy, puhelin 040 864 4431, www.yit.fi
Jaakko Myllylä, liikenteen hallinnan asiantuntija, Kaakkois-Suomen elinkeino-, liikenne- ja ympäristökeskus, puhelin. 040 766 0394, www.ely-keskus.fi/kaakkois-suomi

Virva Salmivaara

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. YIT Kiinteistötekniset palvelut tuottaa Suomessa alansa markkinajohtajana kaikki taloteknisten järjestelmien asennuksiin, ylläpitoon ja korjauksiin sekä kiinteistöjen käyttöön ja energiatehokkuuteen liittyvät elinkaaripalvelut.