YIT CHALETS LOMA-ASUNNOT HARJAKORKEUTEEN RUKALLA

LEHDISTÖTIEDOTE           25.4.2012 klo 14.00

YIT CHALETS LOMA-ASUNNOT HARJAKORKEUTEEN RUKALLA

Rukan hiihtokeskuksen ytimessä sijaitsevan Ruka Ski Chalets -huoneistohotellin ensimmäinen vaihe on edennyt harjakorkeuteen aikataulun mukaisesti. Kohteen arvo on noin 20 miljoonaa euroa ja käsittää 53 huoneistoa sekä Koillismaan Osuuskaupan vastaanotto- ja ravintolatilat. YIT:n rakentama kohde valmistuu vuoden 2013 alussa. Sokos Hotel Kuusamon kanssa yhteistyössä toimiva huoneistohotelli tulee käsittämään kokonaisuudessaan noin 200 huoneistoa.

Ruka Ski Chalets täydentää Rukan majoitus- ja ravintolapalveluja tarjoamalla yksityisille ja yrityksille myytäviä loma-asuntoja, jotka ovat myös edelleen vuokrattavissa. Hankkeen suunnit­telussa on Rukan kyläilmeen lisäksi huomioitu asiakkaiden lomakäyttäytyminen. Ulkoilu­aktiviteettien harrastamista helpottavat muun muassa välinehuolto- ja säilytystilat. Hankkeen vuokraus-, vastaanotto-, ravintola-, siivous- ja liinavaatepalveluista huolehtii Koillismaan Osuuskauppa.

Kaltiolammen rannalla, keskellä Rukan uutta alppimaista kävelykylää, sijaitseva Chalets -hanke on nyt harjakorkeudessa ja tulevat omistajat ja vuokralle majoittuvat pääsevät lomailemaan vuoden 2013 alussa. ”Rukan hanke valmistuu sopivasti tulevaa hiihtokautta ajatellen, ja tuo kasvavaan hiihto­keskukseen lisää kaivattuja petipaikkoja. Rukallakin ne loma-asunnot, joista on parhaat näkymät, myydään ensimmäisenä”, kertoo yksikönjohtaja Marko Oinas YIT:stä.

YIT:n Chalets & Villas -loma-asunnot ovat asuntokauppalain mukaan myytäviä, täysin kalustettuja ja varustettuja omistusasuntoja, jotka voi halutessaan liittää myös vuokrauspalveluun. Vuokrauspalveluun liittyneet omistajat voivat lomailla muissa Chalets & Villas -kohteissa puoleen hintaan, mikä laajentaa ympärivuotisia käyttömahdollisuuksia entisestään.

YIT:n Chalets -konseptin mukaisia loma-asuntoja on valmiina jo yli 600 kappaletta. Rukan lisäksi niitä on valmiina tai rakenteilla myös Ylläksellä, Saariselällä, Levillä, Ukkohallassa, Vuokatissa, Lappajärvellä, Tahkolla, Sappeessa, Vanajanlinnassa, Vierumäellä ja Imatran kylpylän alueella. Chalets-loma-asunnot ovat täydellisesti varustettuja ja niihin liittyy omistamista, lomailua ja vuokraamista helpottavia palveluita.

Marko Oinas, yksikönjohtaja, YIT Suomen rakentamispalvelut, Loma-asuminen, puh. 040 506 7430
Markku Sahlström, projektipäällikkö, YIT Suomen rakentamispalvelut, Oulun alue, puh. 040 830 8153

Lisätietoa hankkeesta: http://www.yit.fi/palvelut/YIT-Koti/Asunnot/Oulun-seutu/Kuusamo/112996

Linkki kuviin: Asemapiirros, Rukan havainnekuva kesällä, Ruka Ski Chalets harjakorkeudessa http://yit.materialbank.net/NiboWEB/YIT/showCartPublicContent.do?uuid=3294677&random=466367&lang=en