YIT HAKEE OSAKKEENSA PÖRSSIERÄN PIENENTÄ

YIT HAKEE OSAKKEENSA PÖRSSIERÄN PIENENTÄMISTÄ 200 KAPPALEESTA 50 KAPPALEESEEN

YIT-Yhtymä Oyj:n hallitus päätti hakea Helsingin Pörssiltä yhtiön osakkeen pörssierän pienentämistä nykyisestä 200 kappaleesta 50 kappaleeseen. Verrattuna Helsingin Pörssissä listattujen yhtiöiden keskimääräiseen pörssierän arvoon YIT:n pörssierä nykyisellään on kallis. 27.10.2003 päätöskurssin mukaan laskettuna YIT:n pörssierän arvo oli 5 180 euroa.

YIT:n tavoitteena on lisätä yksityishenkilöiden ja kotimaisten piensijoittajien kiinnostusta yhtiön osakkeeseen. Sitä kautta pyritään lisäämään yhtiön tunnettuutta ja pienosakkaiden määrää.
Pörssierän pienentämisellä parannetaan edellytyksiä sijoittaa YIT:n osakkeeseen. Pienosakkeenomistajien määrän lisääntyessä yhtiön omistusrakenne monipuolistuu ja osakkeen likviditeetti paranee.

YIT-YHTYMÄ OYJ

Veikko Myllyperkiö viestintäjohtaja

Lisätietoja: Varatoimitusjohtaja Esko Mäkelä, puh. 020 433 2258, esko.makela@yit.fi Sijoittajasuhdepäällikkö Petra Thorén, puh. 020 433 2635, petra.thoren@yit.fi

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi