YIT HANKKI PIETARIN KESKUSTASTA RAKENNUSOIKEUTTA YLI 50 000 M2

LEHDISTÖTIEDOTE               29.4.2011 KLO 9.30

YIT HANKKI PIETARIN KESKUSTASTA RAKENNUSOIKEUTTA YLI 50 000 M2

YIT:n pietarilainen tytäryhtiö YIT Lentek on hankkinut omistukseensa 2,9 hehtaarin suuruisen tontin Pietarin historiallisesta keskustasta. Tontille on tarkoitus rakentaa noin 500 asuntoa eli yli 50 000 m2 asuinrakennuksia. YIT toteuttaa projektin useassa vaiheessa. Rakentamisen on tarkoitus alkaa vuonna 2012.

Tontti sijaitsee kaupungintalon vieressä osoitteessa Smolny prospekt. Se on Pietarin keskustassa Nevan rannan tuntumassa historiallisella kulttuuriperintöalueella ja sen lähistöllä on viheralueita. Suurimmasta osasta asuntoja on kaunis näkymä Smolnan katedraaliin päin ja ympäröiviin puistoihin sekä Neva-joelle ja Bolsheohtinsky-sillalle. Merkittävän tonttikaupan myötä YIT nousee uudelle tasolle Pietarin markkinoilla.

Sopimus tontista solmittiin vuoden 2011 ensimmäisen neljänneksen aikana ja tontin virallinen rekisteröinti on suoritettu tällä viikolla.

Lisätiedot:
Kari Kauniskangas, Kansainväliset rakentamispalvelut -toimialan johtaja, puh. 040 519 0198, kari.kauniskangas@yit.fi

YIT Oyj

Virva Salmivaara

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.