YIT ja A-Kruunu allekirjoittivat esisopimuksen korkotuettujen vuokra-asuntojen rakentamisesta

SIJOITTAJAUUTINEN                                  23.12.2014 KLO 15.00

YIT on allekirjoittanut esisopimuksen A-Kruunu Oy:n kanssa neljän korkotuetun vuokra-asuntokohteen rakentamisesta Helsingin seudulle. Kohteisiin rakennetaan yli 130 asuntoa. Hankkeet toteutetaan YIT:n hallinnoimille tai omistamille tonteille YIT:n suunnitelmien mukaisesti. Sopimuksen kokonaisarvo on vajaa 30 miljoonaa euroa.

Rakentamisen käynnistäminen edellyttää ARA:n hankekohtaista hyväksyntää. Kohdekohtaiset kaupat tehdään ARA:n hyväksynnän jälkeen. Hankkeiden on tarkoitus käynnistyä vuoden 2015 aikana ja valmistua vuoden 2016 loppuun mennessä. Hankkeet kirjataan tilauskantaan kohdekohtaisesti kaupan allekirjoituksen yhteydessä.

Lisätietoja antavat:

Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi
Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy, puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ OMX, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on rakennusalan edelläkävijä. Luomme parempaa elinympäristöä Suomessa, Venäjällä, Baltian maissa, Tšekissä ja Slovakiassa. Yli 100 vuoden kokemuksella olemme saavuttaneet vahvan markkina-aseman: Suomessa olemme suurin asuntorakentaja ja yksi suurimmista toimitila- ja infrarakentajista sekä Venäjällä merkittävin ulkomainen asuin- ja aluerakentaja. Visiomme on olla askeleen edellä - asiakkaistamme, yhteistyökumppaneistamme ja henkilöstöstämme välittäen. Työllistämme yli 6 000 henkilöä seitsemässä maassa. Vuonna 2013 liikevaihtomme oli lähes 1,9 miljardia euroa. Osakkeemme noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi