• YIT Oyj/

YIT JA ETERA MYIVÄT SAKSALAISELLE HANSAINVESTILLE KIINTEISTÖjä ESPOON KOSKELOSSA

LEHDISTÖTIEDOTE     10.9.2008 klo 9.00

YIT Rakennus Oy, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera ja HANSAINVEST Hanseatische Investment GmbH ovat 9.9.2008 allekirjoittaneet sopimukset, joiden mukaan YIT myy n. 5 500 m2:n ja n. 8 300 m2:n suuruiset sekä Etera n. 6 300 m2:n suuruisen myymälä- ja varastorakennuksen Hansainvestille. Solmittujen sopimusten arvo on n. 30 milj. euroa.

Koskelo Trade Parkin ensimmäisenä vaiheena on toteutettu tontilla sijaitsevan rakennuksen peruskorjaus, joka valmistui vuonna 2006. Em. kohteen myy Etera. Toinen vaihe, noin 5 500 m2:n uudisrakennus, valmistuu marraskuussa 2008. Kolmannen vaiheen rakennustyöt on aloitettu ja sen on määrä valmistua kesällä 2009. Kiinteistön toisen ja kolmannen vaiheen myy YIT Rakennus Oy.

Kohteen vuokralaisia ovat mm. Ruukki Construction, Caravan Center, Saint-Gobain Autover Finland ja Aga. Toisen vaiheen päävuokralaisiksi tulee Ilmapallokeskus Balloon Center, Mixtec sekä Eaton Power Quality ja kolmannen vaiheen vuokralaiseksi mm. Barfix.

Lisätietoja: YIT Rakennus Oy, Seppo Martikainen, Johtaja Transaktiot, puh. 020 433 2905,seppo.martikainen@yit.fi

Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera, Timo Sotavalta, Kiinteistöjohtaja, puh. 010 553 3637, timo.sotavalta@etera.fi

HANSAINVEST, Nils Keggenhoff, Senior Manager Acquisitions & Sales, tel + 49 (0)151 16 74 46 55, nils.keggenhoff@hansainvest.de

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja