YIT JA ETERA TOTEUTTAVAT YRITTÄJÄTALON LOHJALLE

LEHDISTÖTIEDOTE             10.2.2010 klo 13:30

YIT JA ETERA TOTEUTTAVAT YRITTÄJÄTALON LOHJALLE

YIT ja Etera ovat 5.2.2010 solmineet sopimuksen, jossa YIT myy Eteralle KOy Lohjan Yrittäjätaloon oikeuttavat osakkeet. Etera ja YIT ovat yhteistyössä kehittäneet kiinteistön Lohjan keskustaan. Yrittäjätaloon tulee mm. toimisto-, palvelu- ja yrityshautomokäyttöön sopivia tiloja. Rakentamisen on tavoitteena alkaa huhtikuussa ja kohteen on määrä valmistua keväällä 2011.

”Lohjan Yrittäjätalo on Eteralle oiva kohde”, toteaa Eteran kiinteistösijoituspäällikkö Hannu Keinänen. ”Suurena kiinteistösijoittajana meillä on mahdollisuus olla osaltamme tukemassa suomalaisen yrittäjän taivalta. Lohja on vireä kaupunki, josta Yritystalossa hautuvilla uusilla yrittäjillä on hyvät yhteydet niin pääkaupunkiseudulle kuin muuallekin Suomeen.”

”Uusille toimistotiloille on Lohjalla tarvetta ja tilausta”, kertoo projektipäällikkö Tero Salmi YIT:stä. ”Laurea-ammattikorkeakoulun naapurissa sijaitsevilla tiloilla haetaan nimenomaan synergiaa yritys- ja koulumaailman välille.”

Toimistorakennukseen tulevat vuokralaisiksi Länsi-Uudenmaan Yrityshautomo ja Yrityskeskus sekä Lohjan Yrittäjät ry. ”Koulumaailmasta on lyhyt matka yrityshautomoon ja toisaalta Yritystalon yritykset saavat koulusta esimerkiksi lopputöiden tekijöitä”, tarkentaa Tero Salmi. ”Myös muiden Yrittäjätalon vuokralaisten toivotaan toiminnallaan voivan palvella yrityshautomoyrityksiä.”

Lohjan Yrittäjätalon tiloista on vuokrattu jo yli puolet. Kaiken kaikkiaan rakennukseen tulee tilaa noin 4 000 m2. Kohteen arkkitehtisuunnittelusta on vastannut Arkkitehtitoimisto Tuomo Siitonen Oy.

Lisätietoja antavat: Projektijohtaja, tilavuokrauskontaktit, Tero Salmi, YIT Rakennus Oy, 040 532 2300, tero.salmi@yit.fi Yksikönjohtaja Hannu Lokka, YIT Rakennus Oy, 020 433 2552 tai 0400 454 342, hannu.lokka@yit.fi Kiinteistösijoituspäällikkö Hannu Keinänen, Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Etera, 010 553 3212 tai 0500 602748, hannu.keinanen@etera.fi

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 23 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.