YIT ja HGR perustavat yhteisyrityksen suuriin kiinteistökehityshankkeisiin

YIT OYJ Lehdistötiedote 28.6.2016 klo 11

YIT ja HGR Property Partners ovat perustaneet yhteisyrityksen, Regeneron, joka keskittyy mittavien asunto-, liike- ja toimitilayhdistelmähankkeiden kehittämiseen pääkaupunkiseudulla. Yhtiön tavoitteena on käynnistää ensimmäinen hanke jo ensi vuoden aikana.

YIT on strategiansa mukaisesti vahvistanut kuluneen talven aikana hankekehitysresurssejaan varmistaakseen tulevaisuuden kasvuaihioiden syntymisen. Perustettu yhtiö on osa näiden resurssien lisäämistä. YIT:n erityisosaamisalue yhtiössä on KVR-urakointi, infrastruktuurin rakentaminen sekä toimialakohtainen projektiosaaminen. HGR:llä on vahvaa asiantuntemusta kaupallisessa kehitystyössä, erityisesti liikeideoinnissa ja konseptisuunnittelussa sekä yrityskohtaisissa erityisratkaisuissa.

”Kaupunkirakenteet kehittyvät ja tarvitaan uudenlaisia toimintamalleja. Regenero on yksi osa YIT:n uutta kaupunki- ja hankekehitysmallia. Yhdistämällä molempien yritysten osaamisen ja voimat, saamme alalle kokonaan uudenlaisen toimijan, jolla on ainutlaatuiset valmiudet uusien ja laajojen kiinteistökehityshankkeiden toteuttamiseen”, kertoo toimitusjohtaja Kari Kauniskangas YIT:ltä.

”Regeneron perustaminen yhdessä YIT:n kanssa mahdollistaa HGR:lle entistä suuremman mittakaavan kehityshankkeiden toteuttamisen. Olemme tehneet useita menestyksekkäitä kehityshankkeita YIT:n kanssa, joten yhteisyrityksen perustaminen tuntuu luontevalta tavalta syventää jo hyväksi koettua yhteistyötä”, sanoo HGR:n toimitusjohtaja Kari Helin.

YIT ja HGR Property Partners ovat viimeisen kymmenen vuoden aikana toteuttaneet yhdessä useita onnistuneita kiinteistökehityshankkeita. Parhaillaan yhtiöillä on rakenteilla yhdessä Ahlström Capitalin kanssa Kasarmikatu 21 -toimistokiinteistöhanke Helsingin keskustassa. Entisen rakennusviraston kiinteistön tilalle valmistuu loppuvuodesta 2017 toimistotalo, jossa on työpiste jopa tuhannelle työntekijälle. Kiinteistö rakennetaan LEED Platina -ympäristösertifikaatin vaatimusten mukaisesti.

Juha Kostiainen, johtaja, kaupunkikehitys, YIT Oyj, puh. 0400 721 475, juha.kostiainen@yit.fi

Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

Kari Helin, toimitusjohtaja, HGR Property Partners Oy, puh. 040 579 0570, kari.helin@hgrpp.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä.www.yit.fi

HGR Property Partners on kiinteistökehitysyhtiö, joka sijoittaa pääkaupunkiseudulla sijaitseviin toimisto- ja kehityskohteisiin. HGR Property Partners omistaa kiinteistöjä yhdessä pääomasijoittajien kanssa. Toimimme yhteistyössä sijoittajan kanssa siten, että HGR vastaa operatiivisesta toiminnasta. Vahvuutemme on yksilölliset, aitoa lisäarvoa asiakkaillemme tuovat ratkaisut. Tämä tarkoittaa erilaisten kehitysmahdollisuuksien tunnistamista ja toteuttamista, joustavaa ja ketterää toimintaa sekä asiakkaidemme tarpeiden syvällistä ymmärrystä.