YIT JA HGR PROPERTY PARTNERS OSTIVAT ARVOKIINTEISTÖN HELSINGIN RUOHOLAHDESTA

Report this content

YIT OYJ                      LEHDISTÖTIEDOTE                      15.2.2011 klo 14.00

YIT JA HGR PROPERTY PARTNERS OSTIVAT ARVOKIINTEISTÖN HELSINGIN RUOHOLAHDESTA

YIT Rakennus Oy ja HGR Property Partners Oy ovat ostaneet noin 6 500 m2 suuruisen kiinteistön Aberdeen Asset Management Finland Oy:n hallinnoimalta rahastolta. Ostajien tarkoituksena on uudistaa kiinteistö entistä paremmin nykyisiä käyttäjiä palvelevaksi.

Vuonna 1913 valmistunut kiinteistö sijaitsee Helsingin Ruoholahdessa osoitteessa Ruoholahdenkatu 23 ja sen on suunnitellut arkkitehtitoimisto Jung & Fabritius. Kiinteistö koostuu toimistotiloista, joiden lisäksi rakennuksen ylimmässä kerroksessa on asuinhuoneistoja. Kerroksia rakennuksessa on yhteensä seitsemän.

- Kehitämme kiinteistöä yhdessä nykyisten päävuokralaisten kanssa. Tavoitteemme on, että tilat palvelevat mahdollisimman hyvin heidän liiketoimintaansa myös tulevaisuudessa. Peruskorjauksen myötä kiinteistön elinkaari pitenee ja toiminnalliset sekä tekniset ominaisuudet vastaavat myös sijoittajien nykyisiä vaatimuksia, kertoo Timo Erkkilä, YIT:n Korjausrakentamispalvelujen yksikönjohtaja.

- Uskomme, että kohteesta muodostuu yksi Ruoholahden parhaista toimitaloista käyttäjälähtöisen suunnittelun ja joustavan hankekehityksen ansiosta. Historiallisen rakennuksen kauniit puitteet, moderneiksi ja tehokkaiksi muokattavat sisätilat sekä näkymät merelliseen Ruoholahteen pitävät huolen, että kohteesta tulee pysyvästi haluttu niin käyttäjilleen kuin omistajilleenkin. Olemme mielellämme jälleen kerran mukana kehittämässä Ruoholahden toimistokeskittymää, sanoo Kari Helin HGR:stä.

Vuokrausaste Ruoholahdenkatu 23:n toimistotiloissa on 100 prosenttia ja tiloissa toimii pitkäaikaisia vuokralaisia.

Kaupassa Aberdeen Asset Management Finland Oy:n neuvonantajana toimi Finadvice Oy. Ruoholahden kiinteistön myynti on yhtiön sijoitusstrategian mukainen ja toteuttaa kaupalle asetetut tavoitteet.

Lisätietoja:
Timo Erkkilä, yksikön johtaja, Korjausrakentamispalvelut, YIT Rakennus Oy, puh 040 540 4313, timo.erkkila@yit.fi
Kari Helin, partner, HGR Property Partners Oy, puh 040 579 0570, kari.helin@hgrpropertypartners.fi

Virva Salmivaara
Viestintäjohtaja

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

HGR Property Partners on kiinteistösijoitusyhtiö, joka sijoittaa suomalaisiin kiinteistösijoituskohteisiin ja kehityshankkeisiin. Yhtiö perustettiin vuonna 2005 ja on tehnyt kiinteistökauppoja noin 400 miljoonan euron kokonaisarvosta Suomessa.