YIT ja Imatran kaupunki kehittämään kaupallista keskusta Korvenkannan alueelle

LEHDISTÖTIEDOTE                        4.9.2012 klo 12:00

YIT ja Imatran kaupunki kehittämään kaupallista keskusta Korvenkannan alueelle

YIT ja Imatran kaupunki ovat neuvotelleet sopimuksen yhteistyöstä Korvenkannan alueen kehittämisestä. Hankkeen kokonaislaajuus käsittää noin 90.000 kerrosneliötä. Alue sijaitsee hyvien liikenneyhteyksien päässä, Iähellä Imatran keskustaa ja matkailukeskuksia; Imatran Kylpylää ja Saimaa Gardensia.

Imatran kaupungin tavoitteena on kehittää Korvenkannan alueesta täydenpalvelun liike- ja kauppakeskus, jonka tarkoituksena on houkutella Imatralle sieltä puuttuvia vähittäiskaupan suuria toimijoita. Samalla Imatran asema koko Kaakkois/Itä-Suomen kaupallisena keskuksena vahvistuu. Valmistuttuaan keskus tulee olemaan yksi Suomen suurimmista.

”Alueen laajuus ja keskeinen sijainti valtatie 6:n varrella edellyttävät hankkeen kokonaisuuden hallintaa kaupunkikuvallisesti laadukkaan ja kaupallisesti houkuttelevan alueen syntymiseksi. YIT:llä on vahva ja laaja kokemus niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin vastaavien hankkeiden kehittämisessä ja läpiviemisessä.”, toteaa Imatran kaupunginjohtaja Pertti Lintunen.

”YIT on toteuttanut alueella aiemmin Chalets & Villas loma-asuntoja, joten on hienoa, että pääsemme kehittämään uusia palveluja niin imatralaisille kuin matkailijoille. Keskuksen läheisyydessä on myös kaksi rajanylityspaikkaa, joka tukee erityisesti alueen matkailua.”, kertoo Saimaan aluejohtaja Pentti Karhu YIT Rakennus Oy:stä.

Imatran kaupunginhallitus on hyväksynyt sopimuksen kokouksessaan 3.9.2012 ja esittää sitä kaupunginvaltuustolle hyväksyttäväksi 10.9.2012. Sopimuksen allekirjoituksen jälkeen aloitetaan asemakaavoituksen valmistelu. Osapuolten tavoitteena on, että rakentaminen alueella käynnistyy kahden vuoden kuluessa asemakaavan lainvoimaiseksi tulosta.

Lisätietoja:
Pentti Karhu, aluejohtaja, YIT Rakennus Oy Saimaan alue, puh 050 68979,
pentti.k.karhu@yit.fi

Imatran kaupunki;
Anu Urpalainen, kaupunginhallituksen puheenjohtaja, p. 020 617 2218,
anu.urpalainen@imatra.fi,
Pertti Lintunen, kaupunginjohtaja, p. 020 617 2200, pertti.lintunen@imatra.fi,
Kirsi Niinimäki, teknisen toimen toimialajohtaja, p. 020 617 2204,
kirsi.niinimaki@imatra.fi,
Pertti Kanervo, kiinteistöpäällikkö, p. 020 617 4451,
pertti.kanervo@imatra.fi

Kristina Broman