YIT ja Koillismaan Osuuskauppa yhteistyöhön Rukalla

LEHDISTÖTIEDOTE               10.7.2008  klo 9:00

YIT ja Koillismaan Osuuskauppa yhteistyöhön Rukalla

Koillismaan Osuuskauppa ja YIT Rakennus Oy ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka myötä Koillismaa ostaa YIT:ltä Ruka Chalets -hankekokonaisuuden noin 1 000 m2 laajuiset liiketilat sekä toimittaa hotellitasoiset palvelut suunniteltuihin noin 200 Chalets vapaa-ajanasuntoon.

Ruka Chalets -hankekokonaisuus on osa Rukan kylä -kehityssuunnitelmaa. YIT on vuokrannut Kuusamon kaupungilta ja Metsähallitukselta tontin, johon se suunnittelee, myy ja toteuttaa kohteen vaiheittain.

Rukan alppimaiseen kävelykylään sijoittuvan kokonaisuuden ensimmäiseen vaiheeseen toteutetaan Koillismaan ravintola-, kokous- ja 24h-vastaanottotilat sekä 64 Ruka Chalets -huoneistoa. Koillismaa huolehtii huoneistojen hotellitasoisista vuokraus-, vastaanotto-, ravintola-, siivous- ja liinavaatepalveluista.

Ruka Chalets -huoneistojen ennakkomarkkinointi käynnistyy elo-syyskuussa 2008 ja rakentaminen on tavoitteena käynnistää loppuvuodesta 2008. Ensimmäisen vaiheen liiketilojen ja huoneistojen on tarkoitus olla valmiina keväällä 2010.

"Olemme 10 vuoden ajan etsineet Rukan matkailukeskuksen ytimestä paikkaa liiketoiminnoillemme. Ruka Chalets -huoneistot tulevat toimimaan kiinteässä yhteistyössä Sokos Hotel Kuusamon kanssa ja myös Amarillo-ravintola palvelee asiakasomistajiemme lisäksi kaikkia alueen asiakkaita", kertoo Koillismaan Osuuskaupan toimitusjohtaja Jukka Kihlman.

YIT:n konseptin mukaisia, yksityisille ja yrityksille myytäviä Chalets vapaa-ajanasuntoja on valmiina tai rakenteilla jo Ylläksellä, Saariselällä, Vuokatissa, Tahkolla ja Sappeessa.

”Rukan ympärivuotisuus ja saavutettavuus tarjoaa erinomaiset puitteet monipuoliseen vapaa-ajan viettämiseen ja miksei sijoitustarkoituksiinkin. Alueen palvelut ja aktiviteetit ovat kävelyetäisyydellä Chalets huoneistoista”, sanoo YIT:n Vapaa-ajan palveluiden yksikönjohtaja Marko Oinas.

Lisätietoja antavat: Toimitusjohtaja Jukka Kihlman, Koillismaan Osuuskauppa, 0400 385 942, jukka.kihlman@sok.fi Yksikönjohtaja Marko Oinas, YIT Vapaa-ajan palvelut, 040 506 7430, marko.oinas@yit.fi

Juha Kostiainen Viestintä- ja kehitysjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, ammattilehdet, www.yit.fi

Koillismaan Osuuskauppa on alueensa monipuolisin vähittäiskauppa-, hotelli-, ravintola- sekä polttoainepalveluita tarjoava monitoimialayritys, joka tuottaa etuja ja hyvinvointia toimialueelle. Koillismaan Osuuskauppa toimii seitsemän kunnan alueella Koillismaalla ja Itä-Lapissa. Toimipisteitä KOK:lla on yli kaksikymmentä. Sen liikevaihto vuonna 2007 oli 62,9 miljoonaa euroa ja se työllistää kaikkiaan noin 200 henkilöä. Lisätietoja osoitteesta www.koillismaanosuuskauppa.fi