YIT JA NESTE OIL SOPIVAT TEKNISTEN PALVELUIDEN YHTEISTYÖSTÄ SUOMESSA

LEHDISTÖTIEDOTE                 5.4.2011 klo 10.00

YIT JA NESTE OIL SOPIVAT TEKNISTEN PALVELUIDEN YHTEISTYÖSTÄ SUOMESSA

Neste Oil Oyj ja YIT Teollisuuden palvelut ovat allekirjoittaneet puitesopimuksen koskien jatkuvaluonteisia kunnossapitotöitä, suurkorjauksia sekä erillisiä investointi- ja seisokkitöitä. Sopimus koskee Porvoon ja Naantalin jalostamoita sekä Haminan, Kokkolan, Pietarsaaren ja Kemin terminaalipaikkakuntia. Sopimuksen pituus on kolme vuotta, optiona kaksi vuoden mittaista jatkokautta. Näin YIT:stä tulee Suomen Neste Oilin merkittävä yhteistyökumppani teknisissä palveluissa.

Sopimuksen myötä Neste Oilin ja YIT:n välinen pitkään kestänyt yhteistyö syvenee. Tavoitteena on kehittää laitosten kunnossapidon ja investointien tarvitsemia palveluita laadukkaammiksi ja kustannustehokkaammiksi ja kehittää yhteistyötä operatiivisessa toiminnassa sekä töiden turvallisessa suorittamisessa.

YIT:n Kilpilahden palvelukeskus koordinoi YIT:n teollisuudelle tarjoamia palveluita alueella. Palvelukeskuksessa työskentelee päivittäin noin 160 henkilöä, mutta seisokkien ja suurten projektien aikana henkilöstövahvuus kasvaa merkittävästi.

- Tavoitteemme on kehittää teollisuuden kunnossapitopalveluissa yhteistyötä pitkäjänteisiksi lisäarvoa tuoviksi palveluiksi. Puitesopimus Neste Oilin kanssa antaa meille mahdollisuuden syventää yhteistyötä sekä soveltaa ja kehittää edelleen useissa asiakkuuksissa jalostuneita prosessikunnossapidon palvelutuotteitamme, toteaa YIT:n kunnossapitoprosesseista ja kumppanuuksista vastaava johtaja Risto Leisti.

Lisätietoja:

YIT Teollisuus Oy: Liiketoimintaryhmän johtaja Risto Leisti, puh. 040 554 5248

Virva Salmivaara

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on lähes 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. YIT Teollisuuden palvelut tarjoaa suunnittelu-, investointi- ja kunnossapitopalveluita teollisuuden tuotantoprosesseihin ja -laitteistoihin sekä kiinteistöihin. YIT on Suomessa markkinajohtaja teollisuuden ja kiinteistöjen energiatehokkuuspalveluissa. www.yit.fi