• YIT Oyj/

YIT ja Newsec Asset Management Oy sopimukseen toimisto- ja liikekeskus Dixin kaupallisen johtamisen palveluista

Newsec Asset Management Oy on valittu Tikkurilassa rakenteilla olevan toimisto- ja liikekeskus Dixin kaupalliseksi johtajaksi. Newsec ja YIT ovat sopineet 1.7.2014 alkavasta kokonaisvaltaisesta kaupallisen johtamisen palvelukokonaisuudesta, joka kattaa vuodenvaihteessa 2014-2015 avattavan Dixin kauppakeskusosan ensimmäisen vaiheen.

Tikkurilan keskustassa sijaitseva Dixi on YIT:n kehittämä toimisto- ja liikekeskus, joka kytkeytyy Tikkurilan rautatieasemaan ja linja-autoterminaaliin. Vuoden 2014 lopussa valmistuvan ensimmäisen vaiheen laajuus on lähes 14 000 m2, joka jakautuu tasan toimisto- ja liiketilojen kesken.

Dixin kauppakeskusosan ensimmäiseen vaiheeseen sijoittuu noin kolmekymmentä kaupan ja palvelualan yritystä ja toimijaa sekä monipuolinen ravintolamaailma ja 500 autopaikan pysäköintilaitos.
Ankkuriyrityksenä toimii HOK-Elannon S-market. Kauppakeskukseen on sujuvat kulkuyhteyden niin katutasosta, linja-autoterminaalista, rautatieasemalta kuin Dixin pysäköintilaitoksestakin. Rakentuminen juna-aseman yhteyteen ja tikkurilalaisten uudeksi keskustaksi luovat erinomaiset edellytykset myös kaupalliselle menestykselle.

”Dixi on eritysasemassa vilkkaasti liikennöidyn pääradan varrella, jonka matkustajamäärät kasvavat edelleen kehäradan valmistuessa. Onnistunut kauppakeskuksen avaus on lähtölaukaus Dixiin sijoittuneiden yritysten kaupanteolle ja menestymiselle. Olemmekin iloisia, että löysimme kaupallisia palveluita johtamaan kokeneen ja luotettavan kumppanin, jolla on ammattitaitoinen henkilöstö ja laajat yhteistyöverkostot. Yhdessä Newsecin kanssa vahvistamme Dixin brändiä ja vetovoimaa”, toteaa Heikki K. Hannukkala YIT:stä.

”On erittäin hienoa päästä mukaan tällaisen tulevaisuuden kauppapaikan ja aluekeskuksen luomiseen. Sijainti julkisen liikenteen solmukohdassa ja tiiviin asutuksen ympäröimänä luovat erinomaiset lähtökohdat kauppakeskukselle. On myös hienoa nähdä Newsecin kasvun jatkuvan myös kaupallisen johtamisen palveluiden osalta”, toteaa Newsecin Leasing & Retail -liiketoimintayksikön johtaja Samuli Killström. Killström uskoo, että erityisesti kokemuksen sekä nuorekkaiden ideoiden ja tekijöiden yhdistäminen luo hyvän pohjan uuden keskuksen menestykselle avauksesta alkaen.

YIT Rakennus Oy, Heikki K. Hannukkala, yksikönjohtaja, liikerakentaminen, puh. +358 40 5515 940, heikki.hannukkala@yit.fi

Newsec Asset Management Oy, Samuli Killström, Director, Leasing & Retail, Partner, puh. +358 50 420 3964