• YIT Oyj/

YIT ja NREP ovat sopineet vuokra-asuntokohteiden toteuttamisesta Puolassa lähes 100 miljoonan euron arvosta

YIT Oyj Sijoittajauutinen 28.6.2021 klo. 09.00

YIT ja Pohjoismaiden johtava kiinteistösijoittaja ja -kehittäjä NREP ovat sopineet vuokra-asuntokohteiden rakentamisesta Puolassa. Sopimuksen piirissä on hieman yli 1 000 asuntoa ja sen arvo on noin 100 miljoonaa euroa. Sopimus kirjataan vuoden 2021 kolmannen neljänneksen tilauskantaan.

”Strateginen tavoitteemme on nopeuttaa monivaiheisten aluehankkeiden kehittämistä toteuttamalla osa hankkeen vaiheista vuokrakohteina yhteistyössä institutionaalisten sijoittajien kanssa. Institutionaalinen sijoittaminen vuokra-asuntohankkeisiin on tavanomaista Suomessa ja nyt markkina on vahvasti kehittymässä myös CEE-maissa. Olemme iloisia voidessamme luoda vuokra-asumisen markkinaa Varsovassa yhdessä NREPin kaltaisen luotettavan kumppanin kanssa”, sanoo Asuminen CEE -divisioonan johtaja Tom Sandvik.

Kauppa on NREPin ensimmäinen asuntosijoitus Puolassa. Ensimmäisen vuokra-asuntokohteen on tarkoitus valmistua vuoden 2022 lopussa.

Lisätietoja:
Tommi Järvenpää, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 576 0288, tommi.jarvenpaa@yit.fi
Tom Sandvik, johtaja, Asuminen CEE, YIT Suomi Oy, puh. 040 061 7807, tom.sandvik@yit.fi

YIT Oyj

Tommi Järvenpää

Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen kaupunkikehittäjä ja rakennusyhtiö. Tavoitteenamme on luoda entistä kestävämpiä, toimivampia ja vetovoimaisempia kaupunkeja ja elinympäristöjä. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Olemme myös vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja. Omistamme kiinteistöjä yhdessä kumppaneidemme kanssa, mikä tukee merkittävien kehityshankkeidemme toteuttamista. Tarjoamme asiakkaillemme myös kiinteistöjen arvoa parantavia palveluita. Työllistämme noin 7 400 ammattilaista kymmenessä maassa: Suomessa, Venäjällä, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Vuoden 2020 liikevaihtomme oli noin 3,1 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

Avainsanat: