YIT JA OUTOKUMPU TORNIO WORKS SOPIVAT KIINTEISTÖPALVELUIDEN ULKOISTUKSESTA

LEHDISTÖTIEDOTE  16.2.2010 klo 14:15
 YIT JA OUTOKUMPU TORNIO WORKS SOPIVAT KIINTEISTÖPALVELUIDEN ULKOISTUKSESTA

YIT ja Outokumpu ovat tehneet sopimuksen Outokumpu Tornio Worksin kiinteistöpalveluliiketoiminnan siirtymisestä liikkeenluovutuksella YIT:lle. Sopimuksen mukaan 34 Outokumpu Tornio Worksin henkilöä siirtyy liikkeenluovutuksen yhteydessä YIT Kiinteistötekniikka Oy:n palvelukseen niin sanottuina vanhoina työntekijöinä maaliskuun 1. päivänä.

YIT Kiinteistötekniset palvelut vastaa Outokumpu Tornio Worksin tehdaskiinteistöjen teknisestä ylläpidosta. Yhtiöt ovat tehneet kolmivuotisen sopimuksen kokonaispinta-alaltaan yli 510 000 kiinteistöneliön ylläpidosta. Sopimukseen sisältyy myös kahden vuoden jatko-optio. Palvelusopimuksen arvo on kokonaisuudessaan yli 15 miljoonaa euroa.

- Kiinteistöpalveluiden siirto YIT:lle on osa Outokumpu Tornio Worksin rakennemuutosta, jolla haemme liiketoimintamme tehostamista. Olen tyytyväinen, että siirron yhteydessä kaikille työntekijöille löytyy töitä ja kyseisen ammattialan johtavan toimijan palveluksessa jopa entistä paremmat itsensä kehittämisen mahdollisuudet. Uskon, että yhteistyö kiinteistöalan ammattilaisen kanssa vapauttaa Outokummun omia resursseja ydintoimintojemme kehittämiseen, Outokumpu Tornio Worksin kunnossapitojohtaja Erkki Niska sanoo.

YIT:llä on laaja paikallinen toimipaikkaverkosto ja vahva markkina-asema talotekniikan ja teollisuuden huolto- ja kunnossapitopalveluissa, projekteissa ja energiatehokkuutta parantavissa palveluissa.

- Yhteistyö Outokummun kanssa mahdollistaa kumppanuuteen perustuvan toiminnan. Lähtökohtanamme on hyvin suunniteltu ylläpito, kustannustehokas palvelukokonaisuus sekä kiinteistöpalveluiden aktiivinen kehittäminen. Meille siirtyvä henkilöstö vahvistaa osaamistamme Meri-Lapin alueella tuoden mukanaan oman kokemuksensa ja erikoisosaamisensa, liiketoimintaryhmän johtaja Pekka Pöykkö YIT Kiinteistöteknisistä palveluista toteaa.

Lisätietoja antavat: Pekka Pöykkö, liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Kiinteistötekniikka Oy, puhelin 0400 618 151, pekka.poykko@yit.fi Erkki Niska, kunnossapitojohtaja, Outokumpu Tornio Works, puhelin 050 329 8562 erkki.niska@outokumpu.com

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 23 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. YIT Kiinteistötekniset palvelut tuottaa Suomessa alansa markkinajohtajana kaikki taloteknisten järjestelmien asennuksiin, ylläpitoon ja korjauksiin sekä kiinteistöjen käyttöön liittyvät elinkaaripalvelut.

Outokumpu on yksi maailman johtavista ruostumattoman teräksen tuottajista, jonka visiona on olla alan kiistaton ykkönen. Useilla eri aloilla toimivat asiakkaamme ympäri maailmaa käyttävät ruostumatonta terästämme ja palvelujamme. Ruostumaton teräs on sataprosenttisesti kierrätettävä, erittäin luja ja pitkäikäinen materiaali, joka on kestävän tulevaisuuden tärkeimpiä rakennusaineita.

Outokummun palveluksessa on noin 7 500 henkilöä yli 30 maassa. Pääkonttori sijaitsee Espoossa. Outokumpu on listattuna NASDAQ OMX Helsingissä. www.outokumpu.com