• YIT Oyj/

YIT ja PVO-Vesivoima allekirjoittivat käynnissäpitotoimintojen kumppanuussopimuksen

Lehdistötiedote                                        17.6.2013 klo 10

YIT Teollisuus Oy ja PVO-Vesivoima Oy ovat allekirjoittaneet palvelusopimuksen PVO-Vesivoiman Pohjois-Suomen vesivoimalaitosten käyttö- ja kunnossapidosta sekä toiminnan kehittämisestä. PVO-Vesivoiman nykyisestä käyttö- ja kunnossapito-organisaatiosta siirtyy YIT Teollisuuteen yhteensä 27 henkilöä. He siirtyvät YIT Teollisuuden palvelukseen niin sanottuina vanhoina työntekijöinä 1.9.2013 alkaen. PVO-Vesivoima haluaa keskittyä oman ydinliiketoimintansa kehittämiseen luovuttamalla käyttö- ja kunnossapitotoimintojen hoitamisen ja kehittämisen YIT Teollisuudelle, jolle kunnossapito on ydinliiketoimintaa.

YIT Teollisuus on Suomen johtavia teollisuuden palveluiden tarjoajia ja lisäksi yhtiöllä on pitkä kokemus eri teollisuuden aloilta kunnossapidon menestyksekkäästä toteuttamisesta ja kehittämisestä.

”Tavoitteemme on varmistaa PVO-Vesivoiman kunnossapidon kustannustehokkuus, käytettävyys sekä varmistaa henkilöstön osaamisen kehittäminen ja riittävät alueelliset tukiresurssit. Henkilöstöresurssien joustavalla käytöllä varmistamme asiakkaalle kustannustehokkaan kunnossapidon ja samalla kehitämme Pohjois-Suomen alueyksikön toimintaa”, kertoo kunnossapitopalveluiden liiketoimintajohtaja Jukka Yli-Penttilä YIT Teollisuudesta.

PVO-Vesivoimalla on yhteensä 12 omaa tai osakkuuslaitosta Iijoella, Kemijoella, Kokemäenjoella ja Tengeliönjoella. Laitosten sähköteho on yhteensä 511 megawattia, josta PVO-Vesivoiman osuus on 446 megawattia.

Lisätiedot:

Jukka Yli-Penttilä, liiketoimintayksikön johtaja, YIT Teollisuus Oy, puh. 040 519 5886, jukka.yli-penttila@yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, yli 25 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet yli sadan vuoden ajan asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2012 YIT:n liikevaihto oli noin 4,7 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Pohjolan Voima -konserniin kuuluva PVO-Vesivoima Oy tuottaa sähköä osakkailleen kokonaan tai osaksi omistamillaan vesivoimalaitoksilla Iijoella, Kemijoella, Kokemäenjoella ja Tengeliönjoella. Laitosten sähköteho on yhteensä 511 megawattia.