• YIT Oyj/

YIT ja Stockholm Parkeringin ovat allekirjoittaneet strategisen kumppanuussopimuksen Hjorthagsgaragetista

YIT Oyj Lehdistötiedote 9.9.2022 klo 10.30

Stockholm Parkering on valinnut YIT:n strategiseksi kumppaniksi Hjorthagsgaragetin pysäköintilaitoksen rakentamiseen Norra Djurgårdsstadeniin Tukholmaan.

Hanke aloitetaan kehitysvaiheella, jossa varmistetaan maanalaisten tilojen kunto sekä tehdään suunnittelu- ja laskentatyöt. Tämän jälkeen on mahdollista siirtyä toteutusvaiheeseen, joka käsittää Hjorthagsgaragetin louhintatyöt. Sopimukseen sisältyy myös optio kolmeen maanalaiseen lisähankkeeseen.

Stockholm Parkering rakentaa Hjorthagsgaragetiin noin 1300 pysäköintipaikkaa kahdeksaan kerrokseen Hjorthagsbergetiin.

Lisätietoja:
Mika Leppänen, johtaja, YIT Sverige, puh. +46 73 823 82 40, mika.leppanen@yit.se
Pasi Tolppanen, Infra-segmentin johtaja, YIT, mediatiedustelut konserniviestinnän kautta, puh. 044 743 7536, press@yit.fi
Pirita Tiusanen, viestintäpäällikkö, YIT Oyj, puh. 044 240 9822, pirita.tiusanen@yit.fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen hankekehittäjä ja rakennusyhtiö. Jo 110 vuoden ajan olemme luoneet parempia elinympäristöjä asiakkaillemme: toimivia koteja kestävään asumiseen, julkisia ja kaupallisia rakennuksia tulevaisuuden tarpeisiin sekä infrastruktuuria ihmisten, yritysten ja yhteiskunnan sujuvampaan liikkumiseen. Työllistämme 5 500 ammattilaista yhdeksässä maassa: Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 2,7 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi

Avainsanat: