• YIT Oyj/

YIT JA SUOMEN VUOKRAKODIT SOPIMUKSEEN KERROSTALOKOHTEEN RAKENTAMISESTA JYVÄSKYLÄN ÄIJÄLÄNRANTAAN

LEHDISTÖTIEDOTE         15.6.2012 klo 09:30

YIT ja Suomen Vuokrakodit ovat sopineet asuntokohteen totettamisesta Jyväskylän Äijälänrantaan. Kerrostalokohde käsittää 29 asuntoa, ja sen  hankinta-arvo on 4,4 miljoonaa euroa. Rakennustyöt käynnistyvät kesäkuussa 2012 ja kohde valmistuu vuoden 2013 kesäkuun loppuun mennessä.

Nyt alkava kerrostalohanke käynnistää rakennuskokonaisuuden, jossa YIT tulee toteuttamaan tulevaisuudessa Äijälänrannan alueelle yhteensä 13 kerrostaloa ja 650 asuntoa. Äijälänrannassa järjestetään vuoden 2014 asuntomessut, jonne YIT aikoo toteuttaa 13-kerroksisen tornitalon aivan Jyväsjärven rantaan.

Lisätietoja:
Mikko Räty, aluejohtaja, YIT Suomen rakentamispalvelut, puh. 0400 837 402, mikko.raty@yit.fi

Perspektiivikuva kohteesta

Kristina Broman
Vt. viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi