• YIT Oyj/

YIT JA TURVATIIMI SOPIVAT TURVAJÄRJESTELMIEN ASENNUS- JA YLLÄPITOTOIMINNAN ULKOISTUKSESTA

LEHDISTÖTIEDOTE     15.10.2010 KLO 12.00
 YIT JA TURVATIIMI SOPIVAT TURVAJÄRJESTELMIEN ASENNUS- JA YLLÄPITOTOIMINNAN       ULKOISTUKSESTA

YIT ja Turvatiimi Oyj ovat allekirjoittaneet tänään sopimuksen kuva- ja kulunvalvontaan, rikosilmoittimiin sekä niihin liittyvien turvajärjestelmien projekti-, asennus-, huolto- ja ylläpitotoiminnan siirtymisestä liikkeenluovutuksella YIT Kiinteistötekniikka Oy:lle vuoden 2011 alusta lukien.

Liikkeenluovutuksen yhteydessä YIT Kiinteistötekniikka Oy:n palvelukseen siirtyy yhdeksän Turvatiimin Helsingissä, Porissa ja Seinäjoella työskentelevää henkilöä vuoden 2011 alussa niin sanottuina vanhoina työntekijöinä.

Yhtiöt ovat tehneet lisäksi sopimuksen, jonka mukaan YIT tuottaa turvatekniikan asennus- ja ylläpitopalvelut Turvatiimin asiakkaille. Tavoitteena on kehittää yhteistyössä liiketoimintaprosesseja ja tuoda alalle entistä tehokkaampia palveluja ja toimintamuotoja.

- Turvatiimi kehittää jatkuvasti palveluratkaisuja, joiden tavoitteena on huolehtia asiakkaidemme toiminnan, omaisuuden, henkilöstön ja asiakkaiden turvallisuudesta kaikissa olosuhteissa. Uudet palvelumallit perustuvat teknisen kehityksen mukanaan tuomiin mahdollisuuksiin ja siksi halusimme parhaan mahdollisen kumppanin palvelemaan asiakkaitamme palvelutuotteisiimme liittyvässä asennus-, huolto ja ylläpitotoiminnassa. YIT:n palvelukseen siirtyvälle Turvatiimin henkilöstölle uusi työnantaja tarjoaa kiinteistötekniikan ammattilaisten mittavan työyhteisön ja sitä kautta mahdollisuuden jatkaa kehittymistä turvatekniikan huippuammattilaisina, sanoo Turvatiimin toimitusjohtaja Pekka Lindeman.

YIT Kiinteistötekniset palvelut on johtava taloteknisten ratkaisujen sekä teknisten kiinteistöpalvelujen tuottaja Suomessa. Palvelutarjontaan kuuluvat myös kiinteistöjen turvatekniset palvelut ja ratkaisut.

- Tavoitteemme on edelleen monipuolistaa palvelukokonaisuuttamme kattamaan entistä laajemmin myös turvatekniikan palvelut. Turvatiimi on merkittävä toimija turvallisuuspalvelusektorilla ja olemme varmoja, että yhteistyömme tuottaa alalle kehittyviä toimintamuotoja. Laajan toimipaikkaverkostomme kautta tuomme myös turvatekniikan palvelut luotettavasti lähelle asiakkaita. Meille siirtyvä henkilöstö vahvistaa osaamistamme tuomalla oman ammattitaitonsa ja kokemuksensa toimintaan, liiketoimintaryhmän johtaja Pekka Pöykkö YIT Kiinteistöteknisistä palveluista toteaa.

Lisätietoja antavat: Pekka Pöykkö, liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Kiinteistötekniikka Oy, puhelin 0400 618 151, pekka.poykko@yit.fi Pekka Lindeman, toimitusjohtaja, Turvatiimi Oyj, puhelin 0400 445 171, pekka.lindeman@turvatiimi.fi

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on yli 25 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. YIT Kiinteistötekniset palvelut tuottaa Suomessa alansa markkinajohtajana kaikki taloteknisten järjestelmien asennuksiin, ylläpitoon ja korjauksiin sekä kiinteistöjen käyttöön liittyvät elinkaaripalvelut.

Turvatiimi on johtava kotimainen turvallisuusalan palveluyritys. Vuonna 2009 Turvatiimin liikevaihto oli 27,3 miljoonaa euroa. Turvatiimin ja Otso palvelut Oy:n yhdistyessä heinäkuussa 2010 syntyi yli 1 000 henkilöä työllistävä entistä vahvempi turvallisuuspalveluyritys. Yhtiön osakkeet on listattu Nasdaq OMX Helsinki Oy:n listalla ryhmässä Pienet yhtiöt (Small Cap). Turvatiimi Oyj:n emoyritys on Atine Group Oy, joka kuuluu vakavaraiseen Virala Oy Ab -konserniin.