• YIT Oyj/

YIT järjesti lapsille omat harjannostajaiset Huhtasuon koulu- ja päiväkotikeskuksessa Jyväskylässä

Lehdistötiedote           30.11.2012 klo 11

Huhtasuon koulu- ja päiväkotikeskuksen ensimmäisen vaiheen harjannostajaisia vietetään tänään Jyväskylässä. Tuleville päiväkodin käyttäjille on järjestetty lasten omat harjannostajaiset. Viitisenkymmentä päiväkodin lasta pääsi tutustumaan valmistumassa oleviin tiloihin ja sai myös omilla piirustuksillaan esittää, millaiselta haluaisivat uuden päiväkotinsa näyttävän.

Varsinainen harjannostajaistilaisuus on perinteisin menoin iltapäivällä. Työmaahenkilökunnan lisäksi tilaisuuteen osallistuu Jyväskylän kaupungin sekä suunnittelijoiden ja alihankkijoiden edustajia.

Elinkaarimallilla toteutettavan keskuksen suunnittelussa ja toteutuksessa on kuunneltu tulevien käyttäjien näkemyksiä jo alkuvaiheessa. Tilojen esteetön toimivuus ja hyvät olosuhteet, kuten sisäilma, valaistus ja turvallisuus, ovat olleet keskeisiä tavoitteita suunnittelusta lähtien. Valituissa teknisissä ratkaisuissa ja materiaalivalinnoissa on korostettu kestävyyttä ja luotettavuutta.

”Koulu- ja päiväkotikeskuksen terveellisyyteen ja turvallisuuteen panostetaan erityisesti muun muassa noudattamalla tarkkaan Terve talo -ohjeistoa. Rakentamisen aikana työmaan ja rakenteiden kuivana pysymisestä huolehditaan hyvällä suojauksella”, kertoo YIT:n aluejohtaja Mikko Räty.

Keskuksen energiatehokkuus on ollut suunnittelun keskeisenä lähtökohtana. Valmistuttuaan kiinteistöt liitetään YIT:n kiinteistövalvomoon, jolloin sekä olosuhteet että energiankulutus ovat ympärivuorokautisessa seurannassa. Suunnitelmallisen ylläpidon ja korjausten myötä tilat pysyvät toimivina ja terveellisinä kaikille käyttäjilleen.

Kasvun ja opin polku tuhannelle lapselle

Huhtasuon koulu- ja päiväkotikeskus on Jyväskylän kaupungin 2000-luvun merkittävin peruspalveluinvestointi. Elinkaarihankkeena toteutettava kohde tarjoaa valmistuessaan vuonna 2015 kasvun ja opin polun 1000 lapselle ja nuorelle. Koulu- ja päiväkotikeskus sekä sen yhteyteen rakennettava täysimittainen liikuntahalli tulevat tarjoamaan ilta- ja viikonloppukäytössä tiloja myös monipuoliselle harrastustoiminnalle.

YIT toimii koulu- ja päiväkotikeskuksen palveluntuottajana, suunnittelee ja rakentaa kohteen sekä vastaa sen elinkaaren aikaisista palveluista vuoteen 2033 saakka.

Huhtasuon koulu- ja päiväkotikokonaisuus toteutetaan kahdessa vaiheessa vuosina 2012 – 2015. Hankkeen ensimmäinen vaihe, päiväkodin ja erityiskoulun rakentaminen, käynnistyi maaliskuussa 2012 ja toiminta uusissa tiloissa pääsee käyntiin elokuussa 2013. Toinen vaihe, yhtenäiskoulu ja liikuntahalli, käynnistyy syksyllä 2013 ja valmistuu kesällä 2015.

Lisätietoja:

Mikko Räty, aluejohtaja, Suomen rakentamispalvelut, puh. 0400 837 402, mikko.raty@yit.fi

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi