YIT jatkaa mittavaa aluekehityshankettaan Jekaterinburgissa Venäjällä

YIT jatkaa mittavaa aluekehityshankettaan Jekaterinburgissa Venäjällä

YIT käynnistää uuden asuinkerrostalon rakentamisen Rifei-nimisessä aluekehityskohteessaan Jekaterinburgin esikaupungissa Verhnaja Pyshmassa Venäjällä. Rifei sijaitsee rauhallisella alueella hyvien palveluiden tuntumassa, Isetskoje- ja Baltym-järvien läheisyydessä. Vuonna 2012 valmistui kohteen ensimmäinen kerrostalo (248 asuntoa) ja parhaillaan rakennetaan kahta taloa, joissa on yhteensä 149 asuntoa. Nyt käynnistettävään uuteen taloon tulee 204 asuntoa. Talo on 9-kerroksinen.

Rifei on yksi YIT:n suurimmista asuinrakennushankkeista Venäjällä. 14 hehtaarin tontille on suunniteltu yhteensä 19 kerrostaloa, joihin tulee yli 2 000 asuntoa noin 4 500 asukkaalle. Asuinpinta-ala on yhteensä noin 110 000 neliömetriä. Asiakkaat voivat tutustua Rifein esittelyasunnossa YIT:n käyttämään energiaa säästävään teknologiaan, kuten maalämpöpumppuun, asuntoihin käyttösähköä tuottaviin aurinkopaneeleihin, LED-valaisimiin ja ikkunoiden lämmöneristyskalvoihin.

Nyt käynnistyvän kohteen peruskiven muurasi Suomen Eurooppa- ja ulkomaankauppaministeri Alexander Stubb 6.6.2013 Team Finland -vienninedistämismatkalla, jonka yksi etappi oli vierailu YIT:n työmaalla.

Lisätietoja:
Roman Gibov, pääjohtaja, YIT Uralstroi, roman.gibov@yit.ru, +7 343 367 71 72
Teemu Helppolainen, liiketoimintaryhmän johtaja, Moskova ja Venäjän alueet, teemu.helppolainen@yit.ru, +7 915 316 8216

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet yli sadan vuoden ajan asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2012 YIT:n liikevaihto oli noin 4,7 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

YIT Uralstroi on vuonna 2006 perustettu YIT-konsernin tytäryhtiö. YIT Uralstroi rakentaa asuintaloja kansainvälisen YIT Koti -palvelukonseptin puitteissa Jekaterinburgissa ja Sverdlovskin alueella Venäjällä. YIT Uralstroin kerrostalokohteista neljä sijaitsee Jekaterinburgissa ja yksi Verhnaja Pyshman -kaupungissa. Tällä hetkellä yhtiöllä on käynnissä neljä aluekehityshanketta. www.yitural.ru