• YIT Oyj/

YIT JATKOI PALVELUSOPIMUKSIAAN COMMERZBANKIN JA LEIBNIZIN LASKENTAKESKUKSEN KANSSA SAKSASSA

YIT OYJ                LEHDISTÖTIEDOTE        18.8.2011 klo 10:00

YIT:n saksalainen tytäryhtiö YIT Germany GmbH on solminut kaksi palvelusopimusta. Commerzbank jatkoi YIT:n kanssa sopimustaan Frankfurtissa sijaitsevan Gallileo Towerin toimitilajohtamisesta ja Leibnizin laskentakeskus (LRZ) jatkoi sopimustaan laajentaen sen samalla kattamaan myös LRZ II -rakennuksen Münchenin lähistöllä Garchingissa. Sopimukset kasvattavat YIT:n palveluliiketoimintaa yhtiön strategian mukaisesti.

Gallileo Towerin toimitilajohtamissopimusta jatkettiin Commerzbankin kanssa kolmella vuodella. Rakennuksen hyvä hoito ja energiaoptimaalinen käyttö puhuivat hyväksi havaitun kumppanin puolesta. YIT:n ympärivuorokautisen hätäpalvelun lisäksi viisi huoltotyöntekijää huolehtii paikan päällä 38-kerroksisen rakennuksen kaikista teknisistä laitteistoista. YIT:n tehtävänä on varmistaa tilojen toimivuus laitteistojen optimaalisella kunnossapidolla. Rakennuksessa on perinteisten toimistotilojen lisäksi ravintola ja English Theatre -teatteri, joiden kunnossapidolle on erityisvaatimuksensa.

Leibnizin laskentakeskuksen (LRZ) jatkoi voimassa olevaa sopimusta viidellä vuodella. Palvelujen pysyvä erinomainen laatu yhteistyön alusta alkaen vakuuttivat asiakkaan laajentamaan sopimusta kattamaan myös vastavalmistunut LRZ II -rakennus. YIT:n tavoitteena on pitää käyttö- ja energiakustannukset jatkuvasti pieninä energiatehokkaiden toimien avulla. Lisähaastetta luo tiloissa käytettävä supertietokone ”SuperMUC”, joka vaatii jatkuvaa nestejäähdytystä.

Lisätietoja:
Barbara Niedermeier, YIT Germany GmbH, Markkinointi ja viestintä, Puh.: +49 991 3104-287, barbara.niedermeier@yit.de

Virva Salmivaara

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on yli 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

YIT Germany GmbH on yksi suurimmista taloteknisten järjestelmien sekä kiinteistöjen käyttöön ja energiatehokkuuteen liittyvien elinkaaripalvelujen tarjoajista Saksassa. YIT Germanylla on oma tutkimus- ja kehityskeskus, ja se markkinoi lisäksi KRANTZ KOMPONENTEN -merkkiä sekä ilmanvaihtoteknisiä erityisratkaisuja ja poistoilman puhdistuslaitoksia. YIT Germanyn koko maan kattavat 25 toimipaikkaa työllistävät maailmanlaajuisesti noin 2 800 työntekijää.