• YIT Oyj/

YIT käynnistää kahden seuraavaan vaiheen rakentamisen aluehankkeessaan Prahassa, Tšekissä

YIT OYJ Sijoittajauutinen 30.6.2016 klo 14.00

YIT käynnistää Suomi Hloubětín aluehankkeen toisen ja kolmannen vaiheen rakentamisen Prahassa, Tšekissä. Käynnistettävät vaiheet koostuvat seitsemästä kerrostalosta, joihin tulee noin 200 asuntoa, joiden asuinpinta-ala on yli 13 000 neliömetriä. Vaiheiden arvo on noin 20 miljoonaa euroa, ja niiden on määrä valmistua alkuvuodesta 2018.

Suomi Hloubětín on YIT:n suurin aluehanke Prahassa. Noin 9 hehtaarin kokoiselle asuinalueelle rakennetaan yhteensä lähes 900 asuntoa vuoteen 2024 mennessä. Hanke sijaitsee Prahan 9. kaupunginosassa, joka on yksi kaupungin nopeimmin kehittyviä alueita. Seudun hyvät joukkoliikenneyhteydet, viheralueet ja palvelujen läheisyys tekevät siitä houkuttelevan asuinalueen. Asiakkaat ovat arvostaneet aluehankkeen konseptia, ja ensimmäisen vaiheen myynti on edennyt erinomaisesti.

Lisätietoja antaa:

Sanna Kaje, johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Tom Sandvik, Baltian maat ja keskinen Itä-Eurooppa -liiketoimintaryhmän johtaja, puh. 0400 617 807, tom.sandvik@yit.fi

Sanna Kaje
johtaja, sijoittajasuhteet ja M&A

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi