YIT käynnistää Ranta-Tampellan aluehankkeen rakentamisen Tampereella

YIT OYJ Sijoittajauutinen 2.11.2016 klo 14.00

YIT käynnistää Ranta-Tampellan aluehankkeen talonrakennustyöt Tampereella. Ensimmäinen rakennettava kohde on Keulakorttelin osana oleva Asunto Oy Tampereen Näsinkeula -asuintalo, johon tulee 37 asuntoa. Kohteen arvo on lähes 20 miljoonaa euroa. Keulakortteliin on suunnitteilla viisi taloyhtiötä, ja alustavan arvion mukaan kortteli valmistuu vuonna 2022.

Ranta-Tampella on herättänyt suurta kiinnostusta ja Näsinkeulan asunnot varattiin poikkeuksellisen lyhyessä ajassa ennakkomarkkinoinnin alettua syyskuun alkupuolella. Asuntojen keskeinen sijainti keskustan lähellä ja Näsijärven rannassa luovat puitteet ainutlaatuiselle asuinalueelle. Asuntojen myynti alkaa marraskuussa.

Ranta-Tampellan aluehankkeessa on mukana useita toimijoita ja hankkeen kokonaisarvo on noin 900 miljoonaa euroa. YIT on suurin rakentaja alueella, ja sen tonttien rakennusoikeus on noin 80 000 kem2 (kerrosala).  Alueen esirakentamistyöt aloitettiin kesällä 2014 ja koko alueen odotetaan valmistuvan vuoteen 2030 mennessä.

Ranta-Tampella on yksi suurimmista rakennusalueista Tampereella tulevien vuosien aikana. Alue rakennetaan useassa vaiheessa Tampellan alueen ranta-alueelle kantakaupungin jatkeeksi Näsijärven rantaan. Noin 16,5 hehtaarin alueelle rakennetaan yhteensä yli 2 000 uutta asuntoa.

Lisätietoja antavat:

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Ilkka Kääriäinen, aluejohtaja, YIT Rakennus, Tampere ja Pohjanmaa, puh. 040 519 5953, ilkka.kaariainen@yit.fi

Hanna Jaakkola

Johtaja, sijoittajasuhteet

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT luo kestäviä kaupunkeja ja parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Panostamme ensiluokkaiseen asiakaskokemukseen, korkeaan laatuun ja monipuolisen osaamisemme jatkuvaan kehittämiseen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan NASDAQ Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi