• YIT Oyj/

YIT käynnistää Seinäjoen aseman alueen ensimmäisen vaiheen rakentamisen ja myy Asematalon eQ:lle

YIT Oyj Sijoittajauutinen 30.8.2022 klo 16.00

YIT on myynyt Kiinteistö Oy Seinäjoen Asematalon osakekannan eQ:n Yhteiskuntakiinteistöt erikoissijoitusrahastolle ja allekirjoittanut urakkasopimukset Seinäjoen aseman alueelle suunniteltujen perhepalvelukeskus Aallokon ja uuden asemahallin sisältävän Asematalon rakentamisesta. Toimisto- ja liikerakentamisen laajuus on yhteensä noin 18 000 m2 ja sopimusten arvo YIT:lle yli 50 miljoonaa euroa. Sopimukset kirjataan vuoden kolmannen neljänneksen tilauskantaan, ja tilojen arvioidaan valmistuvan kesällä 2024. Tilojen pääkäyttäjinä tulee olemaan Seinäjoen kaupunki ja Etelä-Pohjanmaan hyvinvointialue pitkillä vuokrasopimuksilla.

Perhepalvelukeskus Aallokko ja Asematalo ovat osa Seinäjoen aseman alueen ensimmäisen rakennusvaiheen hybridihankekonaisuutta, jonka YIT rakentaa ja johon kuuluu myös kolmen asuinkerrostalon sekä pysäköintitalon rakentaminen. Ensimmäinen vaihe on kokonaisuudessaan noin 40 000 neliömetriä ja sen suunnittelu on tehty kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti rakennuksen elinkaari huomioiden. Aallokolle ja Asematalolle haetaan LEED Gold –sertifiointia.

”Seinäjoen aseman kehittäminen ja rakentaminen on YIT:n strategisten tavoitteiden mukainen hybridihanke, jossa yhdistyy YIT:n osaaminen kaupunkikehittäjänä parhaimmillaan. Asemanseudusta tulee valmistuessaan yksi Suomen merkittävimmistä joukkoliikenneyhteyksien keskuksista, joka tarjoaa ihmisille viihtyisän kohtaamispaikan, mutta myös koteja ja työskentelypaikkoja.”, sanoo Toimitilat-segmentin johtaja Tom Ekman YIT:ltä.

Lisätietoja:
Tommi Järvenpää, sijoittajasuhdejohtaja, YIT, puh. 040 576 0288, tommi.jarvenpaa@yit.fi
Tom Ekman, Toimitilat-segmentin johtaja, YIT, mediatiedustelut konserniviestinnän kautta, puh. 044 743 7536, press@yit.fi

YIT Oyj

Tommi Järvenpää
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen hankekehittäjä ja rakennusyhtiö. Jo 110 vuoden ajan olemme luoneet parempia elinympäristöjä asiakkaillemme: toimivia koteja kestävään asumiseen, julkisia ja kaupallisia rakennuksia tulevaisuuden tarpeisiin sekä infrastruktuuria ihmisten, yritysten ja yhteiskunnan sujuvampaan liikkumiseen. Työllistämme 5500 ammattilaista yhdeksässä maassa: Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli 2,7 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi

Avainsanat: