• YIT Oyj/

YIT käynnisti asuntohankkeita Suomessa ja CEE-maissa yhteensä noin 125 miljoonan euron arvosta

YIT OYJ Sijoittajauutinen 9.4.2018 klo 12.00

YIT on käynnistänyt asuntohankkeita Suomessa, Tšekissä ja Virossa maaliskuussa noin 125 miljoonan euron arvosta. Asuntojen aloitukset kirjattiin vuoden ensimmäiselle neljännekselle.

Suomessa YIT aloitti useiden hankkeiden rakentamisen. Esimerkiksi Asunto Oy Helsingin Firdo on toinen Triplaan rakennettava kohde Helsingin Pasilassa, ja se valmistuu vuoden 2020 ensimmäisellä neljänneksellä. Kohteeseen tulee lähes 110 asuntoa, ja sen arvo on noin 40 miljoonaa euroa. YIT rakentaa Triplan läntiseen kortteliin tulevina vuosina yhteensä neljä taloyhtiötä Triplan palveluiden ääreen. Pasilasta rakentuu tulevina vuosina Helsingin toinen keskusta ja entistä tärkeämpi liikenteen kohtauspaikka, jonka asukkaiden ja työpaikkojen määrä kaksinkertaistuu vuoteen 2040 mennessä.

Asunto Oy Helsingin Lorentz on Helsingin Kruunuvuorenrantaan rakennettava Hitas-hanke ja arkkitehtuurikilpailun tulos. Kohteen arvo on yli 15 miljoonaa euroa, ja siihen valmistuu noin 60 asuntoa vuoden 2019 kolmannella neljänneksellä.

Asunto Oy Jyväskylän Kalevanpoika rakentuu vuoden 2014 Jyväskylässä pidettyjen Äijälänrannan Asuntomessujen alueelle. Kalevanpoika on toinen rannan tornitaloista. Hankkeen arvo on noin 15 miljoonaa euroa ja siihen valmistuu vuoden 2019 toisella neljänneksellä noin 70 asuntoa. YIT toteuttaa koko Äijälänrannan alueen kerrostalokohteet, joista käynnistämättä on vielä neljä.

Asunto Oy Vantaan Lumikvartsin arvo on lähes 10 miljoonaa euroa, ja se valmistuu vuoden 2019 toisella neljänneksellä. Kohteeseen rakennetaan noin 40 asuntoa, ja korttelin asukkaiden yhteisessä käytössä on viihtyisä ja monipuolinen piha.

Prahassa, Tšekissä YIT aloitti Suomi Hloubětín -aluehankkeen viidennen ja seitsemännen vaiheen. Vaiheiden arvo on noin 30 miljoonaa euroa, ja ne sisältävät noin 160 asuntoa ja päiväkodin. Hankkeet valmistuvat vuoden 2020 toisella neljänneksellä.

Tallinnassa, Virossa, YIT aloitti Väike-Patarei 1 -projektin, johon valmistuu yli 90 asuntoa vuoden 2019 kolmannella neljänneksellä. Hankkeen arvo on noin 15 miljoonaa euroa.

Lisätietoja antavat:

Hanna Jaakkola, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 040 5666 070, hanna.jaakkola@yit.fi

Antti Inkilä, Asuminen Suomi ja CEE -segmentin johtaja, YIT Oyj, puh. 040 864 4358, antti.inkila@yit.fi

Hanna Jaakkola

Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja, toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2017 pro forma -liikevaihtomme oli yli 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi