YIT käynnisti kahden kerrostalokohteen rakentamisen ICECAPITALille

YIT on käynnistänyt kahden kerrostalokohteen rakentamisen ICECAPITALille. Nyt käynnistettyjen kohteiden arvo on yhteensä 25,5 miljoonaa euroa, ja rakentamisen on arvioitu valmistuvan kesällä 2015. Pääkaupunkiseudulle rakennettaviin kerrostalokohteisiin valmistuu yhteensä 110 asuinhuoneistoa, yhteispinta-alaltaan hieman yli 6 000 kerrosneliömetriä.

Kohteet ovat osa YIT:n ja ICECAPITAL Housing Fund III Ky:n sopimusta vapaarahoitteisten sijoituskohteiden rakentamisesta pääkaupunkiseudulle. Joulukuussa 2013 allekirjoitetun sopimuksen perusteella YIT rakentaa ICECAPITALille kuusi kerrostaloa, joihin valmistuu yhteensä yli 300 asuinhuoneistoa. Koko sopimuksen arvo on noin 64 miljoonaa euroa.

”Käynnistetyt kohteet tuovat helpotusta erityisesti pienten ja keskikokoisten asuntojen pulaan pääkaupunkiseudulla”, kertoo Asuntorakentaminen-liiketoimintaryhmän johtaja Harri Isoviita YIT:stä.

Lisätietoja antavat:
Sanna Kaje, sijoittajasuhdejohtaja, YIT Oyj, puh. 050 390 6750, sanna.kaje@yit.fi

Harri Isoviita, liiketoimintaryhmän johtaja, Asuntorakentaminen, YIT Rakennus Oy,
puh. 040 553 3833, harri.isoviita@yit.fi

Sanna Kaje
Sijoittajasuhdejohtaja

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi