YIT KIINTEISTÖTEKNIIKKA OY OSTAA KVAERNE

YIT KIINTEISTÖTEKNIIKKA OY OSTAA KVAERNER MASA-YARDS OY:N OMISTAMAT 40 PROSENTTIA YIT SHIPINS OY:N OSAKEKANNASTA

YIT Kiinteistötekniset palvelut -toimialaan kuuluva YIT Kiinteistötekniikka Oy on 22.6.2004 sopinut ostavansa Kvaerner Masa-Yardsin omistamat 40 prosenttia YIT Shipins Oy:n osakkeista.

YIT Shipins Oy:n perustivat vuonna 1997 ABB Installaatiot Oy 60 prosentin omistusosuudella ja Kvaerner Masa-Yards Oy 40 prosentin osuudella. ABB myi Shipinsin osakkeensa YIT:lle Building Systems - liiketoiminnan myynnin yhteydessä kesällä 2003.

YIT Shipinsin toimialaa ovat laivojen sähköasennusprojektien kokonaistoimitukset. Yhtiö on toteuttanut merkittävän osan sähköistyksistä ja käyttöönotoista muun muassa viiteen Voyager- risteilijään. Yhtiön vuosittainen liikevaihto on noin 10 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 130.

YIT on palveluyritys, joka tarjoaa investointi- ja kunnossapitopalveluita kiinteistö- ja rakennusalalle sekä teollisuuteen ja tietoliikenteeseen. Päämarkkina-aluetta ovat Pohjoismaat, Baltian maat ja Venäjä. Kiinteistöteknisissä palveluissa YIT on johtava yritys Pohjoismaissa.

Lisätietoja antavat:

Toimitusjohtaja Antti Rantanen, YIT Kiinteistötekniikka Oy, 050 390 0939, antti.rantanen@yit.fi.

Hallintojohtaja Pasi Merikalla, Kvaerner Masa-Yards Oy, 0400 318 329, pasi.merikalla@masa-yards.fi

YIT-YHTYMÄ OYJ

Esko Mäkelä varatoimitusjohtaja

Jakelu: Helsingin Pörssi, keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi