• YIT Oyj/

YIT kuudetta vuotta peräkkäin rakennusalan ihannetyönantaja tekniikan opiskelijoille

YIT Oyj Lehdistötiedote 8.5.2024 klo 9.00

Tekniikan opiskelijat valitsivat jo kuudetta kertaa peräkkäin YIT:n rakennusalan ihannetyönantajaksi Universumin vuosittaisessa Opiskelijatutkimuksessa. Tekniikan ihannetyönantajien ranking-listalla YIT oli 7. sijalla. YIT:n tavoitteena on tarjota tänä vuonna kesätyö- tai harjoittelupaikka noin 350 nuorelle.

Tekniikan opiskelijat valitsivat YIT:n jo kuudetta vuotta peräkkäin rakennusalan ihannetyönantajaksi Universumin Opiskelijatutkimuksessa 2024. Tutkimukseen vastasi yhteensä 3 125 tekniikan alan opiskelijaa. YIT on ollut rakennusalan ihannetyönantaja myös tekniikan alan korkeakoulutetuille ammattilaisille neljä vuotta peräkkäin Universumin Ammattilaiset-tutkimuksessa.

”On erittäin hienoa, että tekniikan opiskelijat arvostavat YIT:tä työnantajana ja olemme saaneet pitää paikkamme rakennusalan ykkösenä näin pitkään. Rakennusalan toimintaympäristö on ollut viime aikoina paljon esillä ja pidämme todella tärkeänä, että YIT kiinnostaa nuoria haastavammassakin suhdanteessa. Panostamme nuorten harjoittelukokemukseen paljon ja saammekin harjoittelijoiltamme hyvää palautetta. Haluamme jatkossakin kasvattaa tulevaisuuden osaajia rakennusalalle”, sanoi henkilöstöjohtaja Jennie Stenbom.

Onnistunut harjoittelu YIT Polulla antaa hyvät eväät uralle

YIT:llä on jo vuosien ajan panostettu erinomaiseen harjoittelijakokemukseen mm. hyvän perehdyttämisen, työturvallisuuden, osaamista vastaavien työtehtävien, työnohjaamisen ja työyhteisöllisyyden saralla. Työtehtävät ja tavoitteet harjoittelulle sovitetaan vastaamaan nuoren opintojen vaihetta ja osaamista. Jokaiselle harjoittelijalle nimetään myös oma ohjaaja, joista moni on aiemmin itsekin käynyt läpi YIT Polku -harjoitteluohjelman.

Suunnitelmallinen harjoittelun sisältö kokeneiden tekijöiden ohjauksessa antaa opiskelijoille tärkeää käytännön osaamista. Valmistumisen jälkeen he ovat valmiita ottamaan vastaan vaativiakin vastuita.

”Mittaamme vuosittain palautekyselyllä, kuinka hyvin harjoittelut ovat onnistuneet ja kehitämme harjoittelukokemusta yhdessä harjoitteluohjaajien kanssa. Onnistuneesta työstämme kertoo se, että 99 % harjoittelijapalautteeseen vastanneista haluaa työskennellä YIT:llä jatkossakin”, kertoi YIT:n rekrytoinnista vastaava Thomas Finell.

Panostus systemaattiseen harjoittelupolkuun näkyy palautekyselyn tuloksissa kautta linjan. Vastanneista 99 % suosittelisi YIT:tä työnantajana tutuilleen ja 95 % koki työskentely-ympäristönsä turvalliseksi.

”Meille on tärkeää, että otamme opiskelijat heti osaksi työporukkaa, annamme heille mahdollisuuksia kasvattaa osaamistaan, mutta huolehdimme myös tarvittavasta tuesta. Harjoittelijapalautteeseen vastanneista 97 % viihtyi hyvin osana työporukkaa”, jatkoi Thomas.

Työyhteisön tärkeys nousi esiin myös Universumin Opiskelijatutkimuksessa, jossa tekniikan opiskelijat nostivat ’Ystävällisen työympäristön’ työnantajan tärkeimmäksi attribuutiksi Ihmiset ja kulttuuri -kategoriassa.

Vuosittaisessa YIT Voice -henkilöstötutkimuksessamme harjoittelijat antoivat korkeimman arvosanan juuri suhteille kollegoiden kanssa. Harjoittelijat kokivat saavansa tukea kollegoilta, kun sitä tarvitsivat (4.4 / 5) ja antoivat väittämälle ’Meillä on hyvä yhteishenki tiimissä’ arvosanaksi 4.3 / 5.

YIT:n tavoitteena on tarjota vuoden 2024 aikana kesätyö- tai harjoittelupaikka noin 350 opiskelijalle.

Lue lisää aiheesta:

YIT neljättä vuotta peräkkäin rakennusalan ihannetyönantaja | YITGROUP.COM

Koulunpenkiltä suoraan näköalapaikalle | YIT.fi

YIT:n konserniviestintä, puh. 044 743 7536, press@yit.fi

YIT on johtava rakennusyhtiö ja hankekehittäjä. Yli 110 vuoden kokemukseemme pohjaten kehitämme ja rakennamme kestäviä elinympäristöjä: toimivia koteja asumiseen, julkisia ja kaupallisia rakennuksia tulevaisuuden tarpeisiin ja infrastruktuuria vihreän siirtymän edistämiseksi. Yhtiön palveluksessa on noin 4 300 ammattilaista kahdeksassa maassa ja vuonna 2023 liikevaihtomme oli 2,2 miljardia euroa. YIT Oyj:n osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.

Lue lisää: www.yitgroup.com/fi ja seuraa meitä Linkedin I X I Instagram I Facebook