• YIT Oyj/

YIT lähtee mukaan Vastuullisin kesäduuni 2013 -kampanjaan ja tarjoaa kesätöitä lähes 1 000 nuorelle

Report this content

YIT osallistuu yhteistyökumppanina tänäkin vuonna Suomen lasten ja nuorten säätiön Vastuullinen kesäduuni 2013 -kampanjaan. YIT on palkittu suurten yritysten sarjan voittajana kahtena viime kampanjavuotena. Laadukkaampia kesätöitä ja nuorten pääsyä työelämään edistävä kampanja järjestetään nyt kolmatta kertaa.

”Perehdytys, työnohjaus ja työturvallisuus ovat ensisijaisen tärkeitä asioita, kun nuoret tulevat YIT:n työmaille ja työkohteisiin töihin. Olemme kouluttaneet viime vuoden aikana yli 50 Koutsia ohjaamaan nuoria kesäharjoitteluissaan. Kesätyöntekijöiden palautteeseen perustuva menestys kampanjassa kertoo myös työporukkamme hyvästä asenteesta kesätyöntekijöiden huomioimisessa”, sanoo Pii Raulo, YIT:n henkilöstöjohtaja.

Lähes 1 000 paikkaa kesätyöntekijöille ja -harjoittelijoille tarjolla

Panostus nuoriin alan opiskelijoihin on YIT:llä strateginen valinta. Tulevanakin kesänä YIT palkkaa lähes 1 000 kesätyöntekijää ja -harjoittelijaa erilaisiin tuotannon ja hallinnon tehtäviin rakentamisen, kiinteistötekniikan, teollisuuden ja konsernipalveluiden toimintoihin Suomessa.

”Olemme tehneet pitkään yhteistyötä alan oppilaitosten kanssa mielekkäiden kesätöiden ja käytännön työkokemuksen tarjoamiseksi nuorille. Haluamme osaltamme varmistaa ammattitaitoisten osaajien valmistumisen alalle myös tulevaisuudessa”, toteaa YIT:n oppilaitosyhteistyöstä vastaava Timo Piili.

YIT Opinnot nivoo rakennusalan kesätyön osaksi ammattikorkeakoulututkintoa

Viidessä ammattikorkeakoulussa tällä hetkellä toteutettavana oleva YIT Opinnot –opintokokonaisuus tarjoaa valitulle joukolle rakennus- ja LVI-insinööri- sekä rakennusmestariopiskelijoita mahdollisuuden laajentaa osaamistaan viiden opintopisteen arvoisesti. Kesällä tehtävän työmaaharjoittelun lisäksi YIT Opintoihin kuuluu lähiopetuspäiviä sekä itsenäistä työtä opintojaksojen välillä. Opetuksessa hyödynnetään YIT:n käynnissä olevia työmaita ja perehdytään YIT:n toimintatapoihin ja järjestelmiin. YIT Opintolaiset saavat ryhmätöiden, case-esimerkkien ja työmaakäyntien avulla käytännönläheisen näkökulman mm. laadukkaaseen rakentamiseen, johtamiseen ja kansainvälisyyteen.

”Lähdimme toteuttamaan YIT Opintoja yhdessä oppilaitosten kanssa kehittääksemme rakennusalan koulutusta ja taataksemme opiskelijoille vahvan ammattitaidon ja käytännön osaamisen jo valmistumisvaiheessa. YIT Opinnot jatkavat luontevasti Rakentamispalveluissamme käytössä olevaa YIT Polku -harjoitteluohjelmaa”, kertoo Pii Raulo.

Lisätietoja:
Pii Raulo, henkilöstöjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 572 3568, pii.raulo@yit.fi
Timo Piili, hr-asiantuntija, YIT Suomen rakentamispalvelut, puh. 040 573 3254, timo.piili@yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet yli sadan vuoden ajan asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi