YIT:LLE 21 MILJ. EURON LOUHINTAURAKKA KEHÄRATA-HANKKEESSA

LEHDISTÖTIEDOTE                13.10.2009 klo 13.00
 YIT:LLE 21 MILJ. EURON LOUHINTAURAKKA KEHÄRATA-HANKKEESSA

YIT ja Ratahallintokeskus ovat 13.10.2009 allekirjoittaneet sopimuksen Kehärata T031 Aviapolis 1 -tunneliurakan toteuttamisesta Vantaalla. Urakka sisältää Aviapoliksen tunneliaseman ja viiden kuilun louhinnan sekä ratatunnelilouhintaa yhteensä 3,5 km. Louhintaurakan arvo on 21,3 milj. euroa. Työt käynnistyvät välittömästi ja Aviapoliksen urakkaosuus valmistuu keväällä 2011.

”Kehäradan tunneliurakka on sekä taloudellisesti että työvoiman kannalta merkittävä urakka yksiköllemme”, kertoo YIT Infrapalveluiden Kalliorakennus-yksikön johtaja Ari Bergström. ”Urakassa pystymme hyödyntämään kalliorakennuksen osaamisemme lisäksi investoimaamme uutta louhintakalustoa.”

Vantaankoskelta lentoaseman kautta Tikkurilaan kulkeva Kehärata parantaa koko pääkaupunkiseudun joukkoliikennettä yhdistämällä asuin- ja työpaikka-alueet ja mahdollistamalla liityntäliikenteen kauempaakin Uudeltamaalta. Kehäradan myötä syntyy myös raideyhteys Helsinki-Vantaan kansainväliselle lentoasemalle.

YIT oli mukana urakoimassa myös Kehäradan ajotunnelilouhintoja. Ruskeasannan ajotunneliurakka luovutettiin tilaajalle 9.10.2009.

Lisätietoja antavat: Jarkko Salmenoja, Infrapalvelut-liiketoimintaryhmän johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 356 7057 Ari Bergström, Kalliorakennus-yksikön johtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 830 7336

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2008 YIT:n liikevaihto oli 3,9 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 25 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä. www.yit.fi