YIT:lle kaksi uutta alueellista hoitourakkaa Lahdesta

YIT:lle kaksi uutta alueellista hoitourakkaa Lahdesta

YIT ja Lahden kaupunki ovat allekirjoittaneet 25.3.2013 sopimuksen kahdesta alueellisesta hoitourakasta Lahden alueella. Molemmat urakat alkavat 1.6.2013 ja niiden yhteenlaskettu arvo on yli 7 miljoonaa euroa. Lahden Itäisten kaupunginosien urakka on kestoltaan 5 vuotta 4 kuukautta ja Lahden Pohjoisten kaupunginosien urakka 6 vuotta 4 kuukautta.

Nyt sovitut urakat ovat jatkoa YIT:n aiemmin Lahden kaupungille tekemiin urakoihin. YIT vastaa myös Lahden Läntisten kaupunginosien hoitourakasta. Tämän lisäksi YIT:n kunnossapidon palvelukeskus PANU vastaa koko Lahden katualueiden kunnossapidon asiakaspalvelusta.

Palvelukeskus PANU on herättänyt laajasti kiinnostusta kuntasektorilla, sillä vastaavaa palvelukokonaisuutta ei ole ollut aiemmin tarjolla infran kunnossapidossa. 24/7 päivystävän asiakaspalvelun lisäksi palvelukeskus PANU toimittaa kunnossapidosta vastaaville urakoitsijoille ajantasaista ja ennakoivaa kelitietoa, joka ohjaa kunnossapitotoimenpiteiden käynnistystä ja oikea-aikaisuutta. Sääennusteista ja paikallisista kelitiedoista jalostettu kelinhallinta tehostaa merkittävästi kunnossapitotoimenpiteiden reagointinopeutta ja parantaa kustannustehokkuutta.

yksikön johtaja Timo Paavilainen, YIT Rakennus Oy, Infrapalvelut Etelä- ja Itä-Suomi,
puh. 0400 569 106,
timo.paavilainen@yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, yli 25 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet yli sadan vuoden ajan asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2012 YIT:n liikevaihto oli noin 4,7 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi