YIT:lle lähes tuhat kesätyöntekijää ja harjoittelijaa Suomessa

LEHDISTÖTIEDOTE                              28.6.2012 klo 10.00

YIT:lle lähes tuhat kesätyöntekijää ja harjoittelijaa Suomessa

YIT palkkaa kesäksi 2012 lähes tuhat kesätyöntekijää Suomen liiketoimintoihinsa. Kesätyöntekijät työskentelevät YIT:llä erilaisissa tuotannon ja hallinnon tehtävissä rakentamisen, kiinteistötekniikan, teollisuuden ja konsernipalveluiden toiminnoissa. Suuri osa työllistyy työmaille ja työkohteisiin. Kesätyöpaikkoja on tarjolla kaikenikäisille ja koulutustaustaisille työntekijöille – peruskoululaisten työelämään tutustumisesta aina eri opintovaiheissa olevien korkeakoulu- ja yliopisto-opiskelijoiden kesäharjoittelupaikkoihin.

YIT palkittiin viime syksynä Vastuullisin kesäduuni 2011 -kilpailun voittajana Suomen lasten ja nuorten säätiön sekä Alma Median järjestämässä kampanjassa. Vastuullinen kesäduuni -kampanjan tavoitteita, parempien kesätöiden tarjoamista nuorille sekä nuorten auttamista kiinni työelämään, toteutetaan YIT:llä tänäkin kesänä. YIT toimii myös Vastuullinen kesäduuni –kampanjan yhteistyökumppanina.

– On tärkeää, että nuoret saavat mahdollisimman varhain tuntumaa alansa työpaikkoihin. Samalla he saavat mahdollisuuden oppia ja kehittää ammattitaitoaan kokeneiden ammattilaisten ohjauksessa. Panostamme erityisesti perehdyttämiseen ja siihen, että nuoret otetaan mukaan osaksi työporukkaa, sanoo henkilöstöjohtaja Pii Raulo.

Rakennusalan halutuin työnantaja ja kehittäjä
Vuoden 2011 Universumin Opiskelijatutkimuksessa YIT oli jo toista vuotta peräkkäin rakennusalan suosituin työpaikka tekniikan alan korkeakouluopiskelijoiden parissa. YIT:n Rakentamispalveluihin sijoittuu tänäkin kesänä yli 600 harjoittelijaa ja kesätyöntekijää.

– Teemme monipuolista ja tiivistä yhteistyötä oppilaitosten kanssa. Kesätöihin panostamisen lisäksi haluamme olla mukana kehittämässä alan koulutusta ja varmistaa, että alalla on tulevaisuudessakin riittävästi ammattitaitoisia osaajia. Tästä esimerkkeinä ovat YIT Polku –harjoitteluohjelmamme sekä osana AMK-tutkintoa toimivat YIT Opinnot, kertoo henkilöstöjohtaja Pii Raulo.

Rakennusalan opiskelijoille suunnatussa YIT Polku -harjoitteluohjelmassa alan teoria ja harjoittelumahdollisuudet käytännön oppimiseen kulkevat rinnakkain koko opintojen ajan ja takaavat vahvemman ammattitaidon nuorille jo valmistumisvaiheessa. YIT Opinnot ovat puolestaan rakennusinsinööri- ja rakennusmestariopiskelijoille suunnattu viiden opintopisteen kokonaisuus, joka koostuu mm. lähiopetuspäivistä, itsenäisestä työstä jaksojen välillä sekä kesällä tehtävästä työmaaharjoittelusta. Tampereen ja Hämeen ammattikorkeakouluissa toista vuotta ohjelmassa olleet YIT Opinnot tarjoavat käytännönläheisen näkökulman mm. laadukkaaseen rakentamiseen, johtamiseen ja kansainvälisyyteen. Opintokokonaisuus laajenee useampaan ammattikorkeakouluun.

YIT:n palveluksessa on yli 9 000 työntekijää Suomessa ja yhtiö on maan suurimpia yksityisiä työnantajia.

Lisätietoja:
Pii Raulo, henkilöstöjohtaja, YIT Oyj, 020 433 2554, pii.raulo@yit.fi
Työhakemukset YIT:lle: www.yit.fi/tyopaikat
Vastuullinen kesäduuni -kampanja
Facebookissa: www.facebook.com/vastuullinenkesaduuni

Kristina Broman
vt. viestintäjohtaja

Jakelu: Keskeiset tiedotusvälineet, paikallismediat, www.yit.fi

YIT viettää 100-vuotisjuhlaa vuonna 2012. Yhtiö perustettiin Suomen suuriruhtinaskuntaan vuonna 1912. Tänä päivänä YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, 26 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2011 YIT:n liikevaihto oli noin 4,4 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi