• YIT Oyj/

YIT:LLE MENESTYSTÄ TYÖTURVALLISUUSKILPAILUISSA - Satakunnassa toinen ja Itä-Suomen alueella jo kuudes peräkkäinen voitto

YIT:LLE MENESTYSTÄ TYÖTURVALLISUUSKILPAILUISSA
- Satakunnassa toinen ja Itä-Suomen alueella jo kuudes peräkkäinen voitto

YIT:n pitkäaikainen panostus työturvallisuuden kehittämiseen on tuonut menestystä sekä alueellisissa että valtakunnallisessa vuoden 2012 työturvallisuuskilpailuissa.

YIT on voittanut Satakunnan alueen työturvallisuuskilpailun toisen kerran peräkkäin. Jaetulle ensimmäiselle sijalle tullut työmaa Asunto Oy Porin Kommodori rakentuu Porin keskusta-alueelle Riihikedon kaupunginosaan. Voiton tuonut YIT:n asuinrakennuskohde on suuri aluerakennushanke, johon on parhaillaan rakenteilla 119 asuntoa. Kaiken kaikkiaan hanke tulee käsittämään yhteensä noin 350 asuntoa. Kilpailun jaetulla kolmannella sijalla palkittiin Asunto Oy Porin Amiraali, joka valmistui YIT:n Riihikedon hankkeen ensimmäisenä asuntoyhtiönä joulukuussa 2012. YIT:n edustajat vastaanottivat kunniakirjat 15.3.2013 Rakennusteollisuuden ja aluehallintoviraston työsuojelupiirin järjestämässä tilaisuudessa.

YIT on hallinnut Itä-Suomen alueen työturvallisuuskilpailua liki koko kilpailun järjestämisen ajan. Menestys jatkui myös viime vuoden kilpailussa, ja YIT palkittiin voittajayrityksenä jo kuudennen kerran peräkkäin. Erillisen kunniamaininnan kilpailussa sai YIT:n As Oy Kuopion Veturi kilpailun ainoana työmaana, jonka mittaustulos sekä TR-mittauksessa että turvallisuusjohtamisen tasossa oli 100 %.

Uudenmaan alueen työturvallisuuskilpailussa 2012 parhaana isojen talonrakennusyritysten työmaana palkittiin helmikuussa YIT:n Asunto Oy Vantaan Lyhde, jonka TR-indeksi kilpailussa oli 98,7.

Pitkäaikainen menestys niin alueellisissa kuin valtakunnallisissakin työturvallisuuskilpailuissa on osoitus YIT:n työturvallisuuden hyvästä tasosta laajalla rintamalla.

”Olemme tehneet määrätietoista ja tuloksellista työtä turvallisuuden edistämiseksi jo pitkään. Työturvallisuusasioiden säännöllinen läpikäynti työmailla ja johtamisessa on vakiintunut tapamme työskennellä. Jaamme tietoa hyvistä käytännöistämme, emme vain oman henkilökuntamme turvallisuudeksi, vaan myös koko rakennusalan kehittämiseksi. Esimerkiksi käytäntömme työturvallisuusrikkeisiin puuttumisesta on otettu koko rakennusalan suositukseksi”, sanoo toimialajohtaja Tero Kiviniemi.

YIT on menestynyt viime vuosina myös valtakunnallisessa ”Turvallisuus alkaa minusta” -työturvallisuuskilpailussa. Kuopion talonrakennuksen yksikön työmaat toivat voitot vuosina 2010 ja 2011. Vuoden 2012 kilpailun viidestä finalistityömaasta peräti 3 oli YIT:n työmaita, jotka kaikki palkittiin kunniamaininnoin.

”Kulunut vuosi rakentamisessamme on lähtenyt käyntiin turvallisemmin kuin koskaan aikaisemmin, ja tapaturmataajuutemme on tällä hetkellä 19. Vaikka viime vuonna jäimme hieman tavoitteestamme, saimme johdonmukaisella työllämme tapaturmataajuutemme laskemaan vuoden aikana liki neljänneksellä”, toteaa Kiviniemi.

Lisätietoja:
Ville Sivunen, työturvallisuuspäällikkö, YIT Suomen rakentamispalvelut, puh. 040 830 7229, ville.sivunen@yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, yli 25 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet yli sadan vuoden ajan asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2012 YIT:n liikevaihto oli noin 4,7 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi