YIT:LLE MERKITTÄVÄ SOODAKATTILAN MODERNISOINTITILAUS RUOTSISTA

LEHDISTÖTIEDOTE      28.10.2010 klo 10.00

YIT:LLE MERKITTÄVÄ SOODAKATTILAN MODERNISOINTITILAUS RUOTSISTA

YIT Teollisuuden palvelut on sopinut paperi- ja sellutehdas Smurfit Kappa Kraftliner Piteå Ab:n kanssa merkittävästä soodakattilan modernisointihankkeesta, jossa vanhan soodakattilan lämpöpinnat mitoitetaan ja rakennetaan uudelleen. 38 vuotta vanhan kattilan modernisointi parantaa laitoksen käytettävyyttä ja tehokkuutta sekä lisää sähkön tuotantoa.

Soodakattilan osien valmistus YIT:n konepajalla Varkaudessa alkaa vuoden vaihteessa. Konepajavalmistuksen jälkeen kattilan asennustyöt Piteåssa tehdään noin 150 ammattilaisen voimin kesällä 2011.

YIT Teollisuuden palvelut on keskittynyt yhä enemmän olemassa olevien kattiloiden ja putkistojen huolto- ja modernisointiprojekteihin ja toteuttanut hankkeita tänä vuonna muun muassa LuleKraft Ab:lle ja Stora Enso Oyj:lle.

Uuden laitoksen rakentamiseen verrattuna vanhan kattilan modernisointi voidaan toteuttaa alhaisemmilla investointikustannuksilla, projektin toteutusaika on lyhyempi ja käyttökelpoisia komponentteja voidaan käyttää uudelleen.

YIT Teollisuuden palvelut on Pohjoismaiden johtavia teollisuuden palveluyrityksiä. Palvelut kattavat sähköautomaatioprojektit, säilöt, kattilat ja putkistoprojektit sekä teollisuuden kunnossapidon. YIT on Suomen johtava teollisuuden energiankäytön tehostamishankkeiden toteuttaja.

Lisätietoja: YIT Teollisuus- ja verkkopalvelut Oy, yksikön päällikkö Juha Pakarinen, puh. 040 86 44 386

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä on yli 25 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. YIT tarjoaa teollisuudelle suunnittelu-, investointi- ja kunnossapitopalveluita teollisuuden tuotantoprosesseihin ja -laitteistoihin sekä kiinteistöihin. YIT on Suomessa markkinajohtaja teollisuuden ja kiinteistöjen energiatehokkuuspalveluissa. www.yit.fi