YIT:LLE MERKITTÄVIÄ SOPIMUKSIA SAKSASSA

LEHDISTÖTIEDOTE      12.5.2010 klo 13.30
 YIT:LLE MERKITTÄVIÄ SOPIMUKSIA SAKSASSA

YIT on allekirjoittanut sopimuksen lämmitys-, ilmastointi- ja jäähdytysjärjestelmien toimituksesta autojärjestö ADAC:n pääkonttoriin Munchenissa Saksassa. Asennustyöt jatkuvat kesään 2010 asti ja tilauksen arvo on noin 20 milj. euroa.

Lisäksi YIT vastaa Saksassa ilmanvaihto-, jäähdytys-, saniteetti- ja sprinklerijärjestelmien toimituksesta Euroopan Keskuspankin uuteen rakennukseen Frankfurt am Mainissa. Työt käynnistyvät vuonna 2011 ja sopimuksen arvo on noin 30 milj. euroa.

Lisätietoja antaa Rolf-Jürgen Merz, toimitusjohtaja, YIT Germany GmbH, +49 991 3104 110, rolf.merz@yit.de

Virva Salmivaara Viestintäjohtaja

Jakelu: keskeiset tiedotusvälineet, www.yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Venäjällä, Baltian maissa sekä Keski-Euroopassa. Vuonna 2009 YIT:n liikevaihto oli 3,5 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 23 500. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsingissä.

YIT Germany GmbH on yksi Saksan johtavista yrityksistä kiinteistöteknisissä palveluissa, kiinteistöjohtamisessa ja energiansäästöratkaisuissa. Yhtiön palveluksessa on yli 1 000 henkeä yhdeksällä paikkakunnalla.