YIT:lle uusia hoitourakoita Helsingistä

YIT ja Helsingin kaupunki ovat allekirjoittaneet kaksi uutta katujen ja puistoalueiden kunnossapitosopimusta. Suutarilan, Puistolan ja Heikinlaakson alueille sijoittuva hoitourakka allekirjoitettiin 10.6.2013 ja Kaarelan alueen hoitourakka 14.6.2013. Molemmat urakat ovat jo alkaneet ja kestävät neljä vuotta. Sopimusten yhteenlaskettu arvo on noin 7,4 miljoonaa euroa.

Helsingin kaupunki kilpailutti yhteensä neljä kunnossapitourakkaa, joista YIT voitti kaksi. Kaikki hoitourakat ovat ympärivuotisia ja sisältävät eri vuodenaikoihin liittyviä kunnossapitotöitä.

Helsingin kaupungin kehittäessä kunnossapitoaan myös laatuvaatimuksia ja asiakirjoja on uudistettu. Kaikkiin kilpailussa olleisiin urakoihin on laadittu omat, urakkakohtaiset tuotekortit.

”Urakkakohtaiset tuotekortit ovat osa kaupungin kunnossapidon kehittämistä yhdessä urakoitsijoiden kanssa. Kunnossapidon laatuvaatimukset on pyritty määrittämään mahdollisimman kattavasti eri näkökulmista ja urakoitsija saa selkeät toimintalinjat vaaditun laatutason ylläpitämiseksi”, kertoo Infrapalveluiden Etelä- ja Itä-Suomen toiminnoista vastaava yksikön johtaja Timo Paavilainen.

”Urakka-alueet ovat vaihtelevia niin katuverkoltaan kuin rakennetulta ympäristöltäänkin. Tuotekorttien urakkakohtaisuus helpottaa urakoitsijan ja kaupungin välisen tavoitetilan määrittämistä urakan alkaessa ja jatkossa tavoitetilan ylläpitämistä”, Paavilainen jatkaa.

Yksikön johtaja Timo Paavilainen, YIT Rakennus Oy, Infrapalvelut Etelä- ja Itä-Suomi, puh. 0400 569 106, timo.paavilainen@yit.fi

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Palvelemme asiakkaita 14 maassa, Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa, Venäjällä sekä Baltian maissa, yli 25 000 ammattilaisen voimin. Olemme kasvaneet yli sadan vuoden ajan asiakkaidemme kanssa ja kehittäneet palvelujamme yhteiskuntien muuttuessa. Aiomme jatkaa samalla polulla. Visionamme on olla edelläkävijä hyvän elinympäristön luojana ja ylläpitäjänä. Vuonna 2012 YIT:n liikevaihto oli noin 4,7 miljardia euroa. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi