YIT:lle voitto Lahti-Kymen piirin työturvallisuuskilpailussa

YIT on tänään palkittu parhaana yrityksenä Lahti-Kymen piirin työturvallisuuskilpailussa 2013. Työsuojelukilpailuun osallistuivat kaikki piirin pääurakoitsijana toimivat yritykset. Kilpailun tulokset perustuivat AVI:n tarkastajien tekemiin TR-mittauksiin (80 %), henkilötunnisteen käytön seurantaan (10 %) ja todellisiin tapaturmiin (10 %).

YIT:llä työturvallisuus perustuu 0-toleranssiin työturvallisuuspuutteissa ja -rikkomuksissa. Tavoitteena on jokapäiväinen turvallinen työskentely, niin YIT:n omalle henkilöstölle kuin ali- ja sivu-urakoitsijoillekin.

”Työtä toimintatapojen kehittämiseksi ja asenteiden muuttamiseksi on tehty jo pitkään yhdessä koko organisaation kanssa ja tulokset näkyvät laajalla rintamalla. Kaakkois-Suomen ja Saimaan alueella toimivat yksikkömme onnistuivat liki puolittamaan tapaturmataajuutensa vuoden 2013 aikana”, kertoo Jukka Pohjola, YIT:n Kaakkois-Suomen aluejohtaja.

Alueellisten Aluehallintoviraston, Rakennusliiton, Ammattiliitto Pron ja Talonrakennusteollisuuden Lahti-Kymen piirin järjestämä työsuojelukilpailu alkoi 1.3.2013 ja päättyi 31.12.2013. YIT:n työmaista mittauksia tehtiin neljällä eri työmaalla: As Oy Lahden Mustamäenkatu 4, As Oy Hollolan Sompapuisto, Haminan Uimahalli ja Koy Imatra Spa Chalets 1.

Jukka Pohjola, aluejohtaja, YIT Talonrakennus Kaakkois-Suomi, 0400 216 618, jukka.pohjola@yit.fi
Ville Sivunen, työturvallisuuspäällikkö, YIT Oyj, 040 830 7229, ville.sivunen@yit.fi