• YIT Oyj/

YIT LUOVUTTI PIETARISSA ETUAJASSA VIELÄ YHDEN ASUINTALON KOMENDANTSKIJ KVARTAL -ASUINKORTTELISSA

YIT OYJ                 LEHDISTÖTIEDOTE                     9.12.2011 klo 9.00

YIT on saanut Pietarissa käyttöönottoluvan Komendantskij kvartal -asuin­korttelin talolle 11 V kolme kuukautta suunniteltua aikaisemmin. Alun perin talon oli määrä valmistua helmikuun lopussa 2012. Projekti on edennyt suunniteltua nopeammin, ja myös muita alueen taloja on valmistunut etuajassa.

Talo 11 V on 16-kerroksinen ja sen kokonaispinta-ala 9 700 m2. Yhteensä talossa on 150 asuinhuoneistoa (yksiöitä, kaksioita, kolmioita). Kaikki huoneistot myydään viimeistellyin pinnoin tai avaimet käteen -periaatteella.

Komendantskij kvartal on yksi YIT:n suurimmista projekteista Pietarissa. Asuinkortteli muodostuu kahdeksasta rakennuksesta, joiden kerrosluku vaihtelee 16-25 välillä. Alueelle tulee noin 1 550 huoneistoa ja rakennusten kokonaispinta-ala on 98 000 m2. Komendantskij kvartalin alueelle on rakennettu myös erillinen monikerroksinen pysäköintitalo, jossa on 300 autopaikkaa. Asuintalo 11 V:n jälkeen alueelle rakennetaan vielä yksi talo, 9 BV, jonka on määrä valmistua vuonna 2012.

Komendantskij kvartal -asuinkortteli sijaitsee asukkaiden suosimassa Primorskin kaupunginosassa, lähellä Komendantskij prospekt- ja Pionerskaja -metroasemia. Kaupunginosassa on runsaasti erilaisia kauppa- ja vapaa-aikakeskuksia, hypermarketeja ja pienempiä kauppoja. Komendantskij kvartalin läheisyydessä sijaitsee myös kouluja, lastentarhoja ja poliklinikoita. Lähellä kulkevat kaupungin pääliikenneväylät ja kehätielle vievät ulosmenotiet.

Lisätietoja antavat:
Vesa Pirinen, kehitysjohtaja, Kansainväliset rakentamispalvelut, vesa.pirinen@yit.fi, +358 40 532 2211
Anna Zhukova, PR-asiantuntija, YIT Sankt-Peterburg, anna.zhukova@yit.ru, + 7 921 333 82 25

Virva Salmivaara
Viestintäjohtaja

YIT on merkittävä eurooppalainen kiinteistö- ja rakennusalan sekä teollisuuden palveluyritys. Rakennamme, kehitämme ja ylläpidämme hyvää elinympäristöä Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa Venäjällä ja Baltian maissa. Vuonna 2010 YIT:n liikevaihto oli noin 3,8 miljardia euroa. Konsernin henkilöstömäärä on noin 26 000. YIT:n osake noteerataan NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

ZAO YIT Sankt-Peterburg on YIT-konserniin kuuluva asuntorakennusyhtiö, joka toimii YIT DOM -merkin alla. Pietarin markkinoilla YIT on luovuttanut käyttöön yli 620 000 m2 asuntoja. Yhtiö on rakentanut yli 160 kohdetta eri käyttötarkoituksiin – huolto-asemien verkostosta vedenpuhdistamoihin, suuriin raskaan ja kevyen teollisuuden tehtaisiin. Kaikissa rakennuskohteissaan yhtiö toimii tilaajana, pääinvestoijana ja rakennuttajana. www.yitdom.ru/spb.