• YIT Oyj/

YIT maksoi takaisin 100 miljoonan euron kiinteäkorkoisen vakuudettoman joukkovelkakirjalainansa

YIT OYJ      Pörssitiedote      8.7.2019 klo 11.00

YIT on tänään maksanut takaisin 100 miljoonan euron kiinteäkorkoisen vakuudettoman joukkovelkakirjalainansa lainan eräpäivänä (ISIN-koodi FI4000100508). Takaisinmaksu rahoitettiin likvidein varoin ja yritystodistuksin.

Lainan takaisinmaksu on osa YIT:n ja Lemminkäisen yhdistymisen jälkeiseen integraation liittyviä aktiviteetteja, joilla tähdätään rahoituskulujen alentamiseen säilyttäen kuitenkin monipuoliset rahoituslähteet lainaportfoliossa.

Lisätietoja antaa:

Tiina Kuusisaari, sijoittajasuhdepäällikkö, YIT Oyj, puh. 040 5288 154, tiina.kuusisaari@yit.fi

Hanna Jaakkola
Sijoittajasuhdejohtaja

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi