YIT mukana Kruunusillat-hankkeeseen valitussa allianssiryhmittymässä

YIT OYJ Sijoittajauutinen 1.11.2019 klo 09:00

Helsingin kaupunki ja HKL ovat valinneet Kruunusillat-hankkeen allianssikumppaniksi ryhmittymän, johon kuuluvat YIT:n lisäksi NRC Group Finland Oy, Ramboll Finland Oy ja Sitowise Oy. Kruunusillat-yhteys yhdistää 10 kilometrin raitiotieyhteydellä Laajasalon, Korkeasaaren ja Kalasataman Helsingin keskustaan

Allianssin kehitysvaihe alkaa loppuvuodesta 2019 ja kestää noin 1,5 vuotta, jonka aikana suunnitellaan allianssikokonaisuuden sisältö ja toteutus sekä määritetään tavoitekustannus ja toteutussuunnitelma. Kehitysvaiheen jälkeen tehdään päätös toteutusvaiheeseen siirtymisestä.

Kruunusillat-yhteyden rakentaminen voi alkaa vuonna 2021 ja tavoite valmistumiselle on vuonna 2026. Urakan kokonaisarvo allianssiryhmän osalta on 110-370 miljoonaa euroa riippuen siihen liittyvien hankkeiden määrästä.

Lisätietoja:

Harri Kailasalo Infraprojektit-segmentin johtaja, YIT Oyj, puh. 0400 401 538, harri.kailasalo@yit.fi

Tiina Kuusisaari sijoittajasuhdepäällikkö, YIT Oyj, puh. 040 52 88 154, tiina.kuusisaari@yit.fi

Jakelu: NASDAQ Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.yitgroup.com/fi

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 oikaistu pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,2 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä www.yitgroup.com/fi

Avainsanat: