YIT mukana rakennusalan omassa ”Slushissa”

YIT OYJ Lehdistötiedote 29.11.2016 klo 09:00

Kiinteistö- ja rakennusala sekä kasvuyritykset kohtaavat ensimmäistä kertaa järjestettävässä RecoTech-tapahtumassa.

YIT osallistuu marraskuun 30. päivänä ReCoTech-tapahtumaan, joka järjestetään tänä vuonna ensimmäistä kertaa.

Slushin rinnakkaistapahtumassa ReCoTechissa kiinteistö- ja rakennusala (KIRA) hakee uusia ideoita ja kumppanuuksia tuomalla yhteen startupit sekä rakennetun ympäristön kärkitoimijat.

”Nopeasti kehittyvä markkinaympäristö, urbanisaatio ja digitalisaatio tarjoavat rakennus- ja kiinteistöalan yrityksillekin mahdollisuuden uudistaa toimintatapojaan. Haluamme olla mukana kehittämässä rakentamista ja kaupunkikehittämistä yhdessä vanhojen, mutta myös uusien idearikkaiden kumppaneiden kanssa”, kertoo YIT:n kehitys- ja markkinointijohtaja Timo Räikkönen.

ReCoTechin rakennettuun ympäristöön ja uusiin innovaatioihin liittyvään ohjelmaan kuuluu lyhyt aamiaisseminaari, SpeedMeet-pikatapaamisia, puheenvuoroja alan tulevaisuuden visioista sekä työpajoja.

Pikatapaamisissa kasvuyritysten edustajille on mahdollisuus esitellä toimintaansa yrityksille ja keskustella heidän kanssaan mahdollisista yhteistyökuvioista. Start-upit voivat varata tapaamisaikoja haluamiensa yritysten kanssa RecoTechin verkkosivuilta.

Tapahtuma järjestetään Messukeskuksen välittömässä läheisyydessä ravintola Vaunussa sekä Lääninhallituksen auditoriossa.
ReCoTechin järjestävät RAKLI, Green Building Council Finland, HESA-SAFA ja Newsec Oy.

Lisätietoja tapahtumasta: www.recotech.fi

Lisätietoja:

Timo Räikkönen, kehitysjohtaja, YIT Rakennus Oy, puh. 040 515 2231, timo.raikkonen@yit.fi

Hanna Malmivaara, viestintäjohtaja, YIT Oyj, puh. 040 561 6568, hanna.malmivaara@yit.fi

YIT luo parempaa elinympäristöä kehittämällä ja rakentamalla asuntoja, toimitiloja, infrastruktuuria sekä kokonaisia alueita. Visionamme on tuoda enemmän elämää kestäviin kaupunkeihin. Haluamme erottautua välittämällä aidosti asiakkaista, näkemyksellisellä kaupunkikehityksellä, sitoutuneella projektien toteuttamisella ja innostavalla tavalla johtaa. Kasvumoottorinamme toimii kaupunkien kehittäminen kumppaneita osallistaen. Toiminta-alueemme kattaa Suomen, Venäjän, Baltian maat, Tšekin, Slovakian ja Puolan. Vuonna 2015 liikevaihtomme oli lähes 1,7 miljardia euroa, ja työllistämme noin 5 300 henkilöä. Osakkeemme noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yit.fi

Avainsanat:

YIT on suurin suomalainen ja merkittävä pohjoiseurooppalainen rakennusyhtiö. Kehitämme ja rakennamme asuntoja ja asumisen palveluja sekä toimitiloja ja kokonaisia alueita. Lisäksi olemme vaativan infrarakentamisen erikoisosaaja ja päällystäjä. Yhdessä asiakkaidemme kanssa lähes 10 000 ammattilaistamme luovat entistä toimivampia, vetovoimaisempia ja kestävämpiä kaupunkeja ja elinympäristöjä. Toimimme 11 maassa: Suomessa, Venäjällä, Skandinaviassa, Baltiassa, Tšekissä, Slovakiassa ja Puolassa. Uusi YIT syntyi, kun yli 100-vuotiaat YIT Oyj ja Lemminkäinen Oyj yhdistyivät 1.2.2018. Vuoden 2018 pro forma -liikevaihtomme oli noin 3,8 miljardia euroa. YIT Oyj:n osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.yitgroup.com/fi